Vinul.ro nr. 35

Cel mai recent numar din Vinul.ro este deosebit de interesant. Capul de afis este "Dosarul" Dealu Mare- o trecere in revista a celor mai importante crame din aceasta patrie a vinurilor rosii romanesti, material foarte consistent. Au raspuns la sonerie Basilescu, Halewood, Davino, Serve, Domeniile Urlati, Oenoterra, Rotenberg, Domeniile Sahateni, Vinarte- "divizia" Zoresti, si noi veniti Lacerta Winery. Pe langa prezentarea generala si opiniile diversilor proprietari, directori, vinificatori, trebuie spus ca 4 vinuri au spart pragul celor 90 de puncte: 3 Davino- Flamboyant 2007, Domaine Ceptura Rouge 2007, 2008 si Cuvee Charlotte 2007- al celor de la SERVE.Alte cateva vinuri au fost foarte aproape de acest prag psihologic. Sa zic ca pe unele le-am punctat eu primul. Alte voci, alte incaperi...alte puncte:)
Mai aflam parerea participantilor la primele Zile Vinul.ro, citim un interviu cu Silviu Petcu (Divertis), privim frumoasele fotografii ale lui Razvan Voiculescu- din bucataria hoinara, continuam periplul gurmand cu Mexicul lui Horia Hasnas si otetul balsamic al lui Marian Timofti, aflam de la Eduard Jakab despre Phelps Vinery din Napa. De la Vali Ceafalau aflam despre specia emergenta- consumatorul modern, iar Cezar Ioan continua cu partea a doua din Portretul exportatorului la tinerete, cu extrase dintr-un interesant studiu despre viitorul exportului de vin romanesc.
Am fost "stramtorat" luna aceasta (si culmea: in februarie am gustat cele mai multe vinuri bune din "cariera" mea), astfel recomandarile mele de la pg. 36 costa impreuna fabuloasa suma de 23 de lei. Le gasiti aici si aici.

0 comentarii: