O altfel de Romania Pitoreasca


Ieri seara m-am pus in pielea unui cititor al blogului sau chiar a unuia care printr-o intamplare rablesiana chiar mi-ar citi recomandarile din Vinul.ro si care urmandu-mi recomandarile se va duce la un hypermarket, va identifica laudata sticla, o va aduce acasa, o va pune pe masa, eventual cu mancare pe ea, si cu familia in jurul ei, va turna in pahare, va duce paharul la nas si...
Pfaa! Doamne-fereste, hrihostomul si dumnezaul...Cam asa m-am simtit cand am mirosit feteasca neagra Romania Pitoreasca cumparata din Real. Alcool in stare pura, un soi de visinata, parea realmente o bautura spirtoasa si nu vin!
N-o sa intru in amanunte, se intampla, asa-i? Ei bine, n-ar trebui sa se intample. Cum este posibil sa existe o asemenea deosebire intre sticle cu aceeasi eticheta? Contraeticheta arata cam la fel, parca un pic mai lucioasa si cu un sticker alb care ne anunta "DOC Urlati, contine sulfiti". data imbutelierii- 23.12.2010 (imi amintesc ca cea care mi-a placut era imbuteliata undeva vara).
Cand un personaj mare din lumea scriiturii despre vin zicea ca el nu recomanda niciodata vinuri ieftine, ma gandeam "ia uite si la snobul asta", ba chiar ma simteam dator pentru poporul roman sa gasesc "diamante in noroi". Ei bine, acum inteleg perfect de ce nu recomanda vinuri ieftine. Si mai inteleg ca, din pacate, de data aceasta, nu e nici un diamant in mocirla. Doar eu, atins brusc de revelatia ridicolului.

UPDATE:
In dreapta: periculoasa infractoare. Observati data imbutelierii(20.12.2010), culoarea usor deschisa a contraetichetei, abtibildul cu "DOC CMD Dealu Mare Urlati". Cumparata din Real. Nu zic ca toate sunt la fel, dar cel putin una a fost groaznica.
In stanga: este vinisorul rustic, nepretentios, curat care m-a entuziasmat, relativ raportului pret-calitate. Imbuteliata 26.07.2010. Cumparata ieri seara din Selgros.

31 comentarii:

Anonim spunea...

imi pare rau. si eu am laudat-o
dar de ce sa ne simtim noi ridicoli si nu cei care imbuteliaza azi ceva, peste cateva luni altceva, etc?
am cumparat-o si eu dupa prima incercare. era ok, dar nu stiu de data la care a fost imbuteliata.
ma bate gandul sa dau 10 lei sa vad ce noroc am.

George Mitea spunea...

Ionut, citindu-mi postarea veche remarc ca am sesizat ca data imbutelierii era in vara lui 2010. Aceasta purta data de 23(sau 20).12.2010. Asta sa fie diferenta? O sa mai cumpar una, nu din Real, si o sa caut sa fie din vara 2010 si revin cu adaugiri, ca sa fiu sigur de presupunere.

Anonim spunea...

eu am luat-o pe prima sigur din Auchan. a doua nu mai stiu de unde.
cred ca ma duc la real sa iau una, de control incrucisat. al producatorului, desigur

George Mitea spunea...

vezi daca e imbuteliata in decembrie. Iti dau banii cand ne intalnim:)

mari spunea...

pot sa dau o sugestie: daca as fi producator si cineva , undeva, pe un blog, spune despre produsul pe care il fac cu atat truda, si il vand cu atat mandrie, ceva de rau, cum ca ar fi "groaznic", atunci eu producatorul m-as enerva asa de rau incat as INCERCA in masura posibilitatilor sa repar raul produs,(nu de alta, dar ce, banii dati pe licoarea din sticla, erau rupti, stricati,falsi, unde se echilibreaza balanta??? )........si protectia consumatorului ce zice, cand licoarea cu nume de vin este o posirca ingrozitoare?; de cand voi cumparatorii ati ajuns pacalicii nostri ai producatorilor, ca noi producatorii avem o politica de market foarte buna pusa la punct si anume stim ca : un client multumit aduce dupa sine, un alt client,pe cand unul nemultumit aduce dupa sine alti 10 nemultumiti, pai si cu asemenea politici implementate,cum sa dam gres....
In concluzie, nu e vina noastra....poate a transportatorilor,a distribuitorilor, sau chiar a voastra dragii nostri consumatori, ca nu aveti PUTEREA de a va imagina ca fiecare sticla de vin desfacuta, degustata, si chiar bauta, e chiar VIN (ca doar scrie pe eticheta, calitate si origine controlata),si nu alte grozavii...

mari spunea...

a , si cand intalniti voi , un producator care sa isi asume ceea ce gasim in sticla, poate, si doar, atunci, poate ca s-ar mai schimba ceva,pana atunci, aruncati cu bani un conturile lor...

George Mitea spunea...

@Mari: bine spus. Totusi, Rares Marinescu, directorul lor, este un tip de treaba si cu experienta in domeniu. Am gustat si alte vinuri produse de ei, care erau bune. E drept ca n-am repetat experienta. Exista si o alta scuza, care suna cunoscut, inclusiv noua: atunci cand intre management si patronat exista diferente de viziune, cand unul vrea sa produca 2000 de sticle, iar celalat un vagon. Sunt multe scuze, mai reale sau inchipuite.
Unii, dupa cum stii, si-au asumat defectele si mi-au dovedit ca problemele au aparut dupa iesirea din crama.
Dar trecand de veridicitatea scuzelor, raman bonul de la casa de marcat si propria insatisfactie.

Anonim spunea...

s-a facut George :)

Lilly spunea...

E un mare pacat.Ar trebui un control perfect asupra intregii filiere, de la crama la raft.

mari spunea...

nu ma refer doar la prezenta nefericire, ci la toate,nefericitele de sticle desfacute si abandonate la piciorul aragazului (asa se intampla la mine acasa, odinioara, ), dar cine stie poate ca daca incepem sa schimbam ceva la vin , poate ca peste putin timp (sunt optimista nu?), schimbam ceva si in tara

George Mitea spunea...

@lilly: se pare ca noi, astia cu complex mesianic, suntem controlul, nu retailerul, nu producatorul...
@mari: sunt de acord cu tine. Vinul este un produs expresiv al tarelor economiei, dar si a societatii. Nu e de mirare ca vinul bun se produce cu precadere in tari dezvoltate si civilizate (cu cateva exceptii). In alta ordine de idei, trebuie sa recunosti ca in ultima vreme, rezerva de langa aragaz s-a mai imputinat. Adica au fost si vremuri mai grele:)

mari spunea...

poate ca nu toti suntem la fel de norocosi ca tine, George, noi ceilalti cum putem sa abordam un vin, ca a fi excelent, cand la raft gasim "posirci" , in loc de vin, cum sa ne schimbam parerea, ca doar nu putem sa dam iama la butoiul producatorului, ori de cate ori avem dezamagiri

Rares Marinescu spunea...

Ma simt mai ridicol in postura de producator decat oricine altcineva...

Am citit si auzit de-a lungul timpului multe explicatii despre motivele care fac ca vinul pe raft sa fie altfel (intodeauna mai prost) decat cel care iese din crama.
Niciodata nu am fost partizanul acestor idei, nici cand Mr. Philip Coz explica public asta la Recas, nici cand Liviu Grigorica explica in cercuri restranse la Oprisor.
Vinul nu este nici trufa, nici frigider, sa il scoti pe poarta cramei cu explicatii pe o coala A4 despre cum trebuie transportat, leganat, si asa mai departe ... Vinul trebuie sa fie facut in asa fel incat sa se intalneasca cu consumatorul in conditii ok.

Nu am explicatii de acest gen.

Singurul lucru pe care vreau sa il spun, si care nu este o scuza ci doar o impartasanie, este acela ca ne este foarte greu.

Ne este greu sa ne autofinantam astfel incat sa crestem calitatea si sa o mentinem constanta. Vanzarile noastre sunt de 2 ori mai mari decat in urma cu an, dar se afla inca la un nivel mediocru, banii se recupereaza greu, vinul.ro nu scrie nimic despre noi pt ca nu avem buget, unele retelele de hypermarketuri ne calca in picoare pt ca asociatul meu, D-l Radulescu este printre cei care lupta importiva situatiei de monopol pe care acestea o impun asupra producatorilor agricoli.

Nu renuntam insa la idealul de a face doar vinuri bune. Ramanem pe baricade, ne lingem ranile produse de situatiile in care ne prezentam ridicol, si incercam sa invatam din fiecare greseala.

sunmirror spunea...

Am s-o incerc si eu, oricum n-o bausem niciodata. Si astfel imi voi exprima si complexu' mesianic.

George Mitea spunea...

@Rares Marinescu: Asta este, Rares. Mai dai, mai iei...Probabil aveti o problema cu lotul respectiv.
@Sunmirror: cum vrei tu. Sper sa fie buna a ta. Eu unul, pana acuma, am un raport de 2 bune si una rea.

Anonim spunea...

nu am gasit-o la real. imi pare rau George, mai incerc vineri la Auchan. cum am spus, am cumparat-o de 2 ori, a fost foarte buna in ambele cazuri.

George Mitea spunea...

Am luat eu una de la Selgros. O sa updated postul in curand. Cu poze:)

Anonim spunea...

deci e posibil sa fie o problema cu al doilea val de imbuteliere. sau e posibil sa fie o problema de lot sau de sticla. sau poate mai sunt si alte posibilitati

George Mitea spunea...

Sunt convins, dar iti dai seama ca n-o sa ma mai prinda cineva la coada de la casa cu varianta noua pe banda.

Anonim spunea...

clar :)

mari spunea...

da uite un producator care a avut curajul sa vina si sa puncteze, neajunsurile situatiei de fapt, chiar daca si-a luat "bobarnacele" de rigoare,... jos palaria d-le Rares Marinescu, apreciem...

George Mitea spunea...

@Mari: asa-i, interactiunea este de apreciat.

Unknown spunea...

Zic si eu: e posibil sa fi fost contrafacuta?

Cezar Ioan spunea...

Rareş, felicitări că te-ai avântat în "cuşca leilor nemulţumiţi de vinul de la raft" de aici, de pe bloguri. Fiind eu de la Vinul.Ro şi văzând acolo o referire la noi, mă simt obligat să fac o precizare pentru cei care poate nu citesc prea des site-ul nostru: mai publicăm texte despre producători de vin şi atunci când n-au buget - e drept că rar de tot, că suntem cam nasoi :) - iar ultimul text despre Domeniile Urlati a aparut acum fix 2 saptamani pe site: http://vinul.ro/dosar-dealu-mare-domeniile-urlati-campanie-de-reinventare.html
Şi în revista tipărită a apărut, ba chiar împreună cu note de degustare despre vinurile voastre.

sunmirror spunea...

@George:
L-am incercat in seara asta, dar ce-i drept sticla gasita de mine a fost umpluta in februarie 2011. Mi s-a parut chiar bun si foarte asemanator cu ce ai descris in postarea ta initiala. Acu' nu stiu ce s-o fi intamplat prin crama lor in preajma Craciunului. :D Ma rog, asa e Romania - pitoreasca.

George Mitea spunea...

@Cazan cu vin: ma indoiesc, lipseste mobilul. Daca era vreo Grasa de Cotnari sau, nah, vreun Lafite, acolo, mai ziceam...:)
@Cezar: no, amu' ca tot te-am prins, pune tot: de ce atata mancare in Vinul.ro?
@Sunmirror: am vazut. Ma bucur foarte tare ca a fost buna.

Apropos de bugete: o sticla de 10 lei cu schepsis (pe care nu-i dai- ii iei!), si brusc boom! tot netul e plin de tine:))

Cezar Ioan spunea...

@George: fără să fi făcut vreun studiu sociologic profesionist, am constatat că oamenii care au o pasiune nu au numai una. (Sincer să fiu, m-am luat după noi, cei din redacție: ne place vinul bun, dar ne place și mâncarea. Ca regulă chiar, consumăm vin alături de mâncare.) Demult ni s-a părut firesc să scriem și despre acest subiect care ne preocupă, doar că până de curând nu reușeam s-o facem. Acum, de ceva vreme, am reușit să ne organizăm puțin :) Însă am încercat să NU luăm din spațiul alocat vinului ca să scriem despre mâncare, ci să mărim numărul de pagini (la începutul acestui an am trecut de la 32 pagini + copertă la 40 pagini + copertă). Cam asta e explicația, pe scurt. Am gândit că nu deranjează formula asta.

George Mitea spunea...

@Cezar: am observat cu satisfactie marirea nr. de pagini, ca si "fuziunea" cu bonchef. Asta e, daca e musai, mai si mananca omul...:)

Unde va mai duceti dupa Vrancea?

Cezar Ioan spunea...

De luni suntem în Dobrogea pentru câteva zile, să vedem ce găsim bun pe-acolo (da' să nu mai spui la nimeni :) )

George Mitea spunea...

Dobrogea, of-of. Sunt cuprins de-o curiozitate pesimista

mari spunea...

@Cezar: poate ar trebui sa schimbati si titlul in ceva de genul "vin si mancare.ro", oricum interesanta ideea de start, pacat ca pe multi i-a surprins modificarea. In alta ordine de idei, Keep going