Notorius 2007 Crama Rotenberg:un Menestrel cu mai multi giga de RAM in plus


Nu cred sa mai fie o mare stire ca Rotenberg are un merlot nou. O data pentru stiti deja asta din numeroasele cronici privind Goodwine 2011, editia de primavara, eveniment in cadrul caruia s-a lansat acest vin. Apoi, pentru ca Rotenberg nu produce deocamdata altceva decat merlot (stiu, cu o exceptie alba, deja decartata).
Este al saptelea, dupa Rapsod, Rapsod rose, Menestrel, Rotenberg, Rotenberg rose si Emeritus. Nu stiu daca e vreun record, avand in vedere ca suprafata exploatata este de doar 17 hectare, dar este impresionant, didactic cel putin, sa afli cam cate stiluri diferite se pot aborda in crearea unui vin.
Acest merlot din 2007 este un vin single vineyard, dealul Jugaurs. Pentru unii acest fapt poate fi reconfortant.


Notorius 2007, Merlot 100%, com. Ceptura, Dealul Jugaurs, sec, 13,2%. de la 55 lei, mostra primita de la producator.
Culoare: rosu rubiniu. pur si frumos
Nas: ciocolata, visina din visinata, pruna, vanilie
Gust:incepe diplomatic, doar pentru a te "invada" ulterior cu usurinta. Acidiate, tanin abundent, ferm. Visine, pruna, alcool bine integrat, inca exista ceva urme de lemn care se vor integra, sunt convins, la fel si taninul inca nabadaios.
Final lung de porumba si dulceata de prune. Persistent.
Concluzie: un Menestrel cu mai multi giga de RAM in plus. De o simplitate agreabila, cu potential de invechire mediu. 86 pct.

PS: Daca as fi intr-un restaurant m-as gandi cum mi-ar sta pe masa cu o sticla de Notorius. Fara a fi Catalin Botezatu. Deoarece, daca as fi CB, as bea sampanie. In balon, intr-un boschet din Delta, la Polul Nord si chiar in timp ce manevrez, de ochii lumii, vreun model upgradat, updatat si tunnat.

PS II: ilustratie Ruxandra Ilfoveanu, branding George Moisescu

PS III Asta ma duce cu gandul direct la:



10 comentarii:

mari spunea...

eticheta e super tare ......,(unii iau bani pentru asta???), ca de spre vin nu comentez, ca nu l-am gustat......

George Mitea spunea...

Este o eticheta interesanta, sau cel putin una care naste comentarii, situatia prezenta fiind un argument.Ana Ruxandra Ilfoveanu este un artist plastic foarte cunoscut. Iar George Moisescu este cel mai ilustru PR si "branduitor" din lumea vinului romanesc.

sunmirror spunea...

Controversa e buna (si) la vandut vinul. In orice caz, mie eticheta imi sugereaza, fara sa vreau sa fiu rau sau grobian, tot felul de lucruri nenaturale pe care personajul de pe eticheta e pe punctul de a le face cu paharul respectiv. Dar poate ca trebuie sa ma duc sa ma tratez ...

George Mitea spunea...

mi-a mai spus cineva azi o teorie in legatura cu eticheta, pe care decenta ma impiedica s-o dezvalui.
Acuma, cum-necum se va vinde si acesta fara probleme.

sunmirror spunea...

Oricum, ma bucur ca pe tine te-a dus cu gandul la ceva frumos. :)

George Mitea spunea...

frumos si..."twisted". Si ilustratia e la fel de intortocheata, ca sa nu traducem altfel

Anonim spunea...

Desenul etichetei e dintr-o lucrare mai ampla, ilustratie de carte la origine, care mai avea ca personaj un scamator. Intr-adevar tema (sau mai degraba teama) conotatiilor a fost dezbatuta atat cu Moisescu cat si cu familia si colaboratorii. Pana la urma am avut curajul (nu fara contorsiuni pe parcurs) de a-mi sfida propriile prejudecati. Ma bucur ca eticheta nu lasa oamenii indiferenti si ca iese din comun atragand atentia intr-un mod original, adica fara sex, catei sau copii cele trei teme de baza ale advertiserilor. Cat despre alte conotatii, amintiti-va de bancul cu obsedatul sexual care il acuza pe psihiatru ca e obsedat sexual. Multumiri de laude: asta imi e combustibilul (exceptand vinul)

sunmirror spunea...

Domnule Rotenberg, e intr-adevar un act de curaj folosirea acestei etichete (curaj mai mult personal, fiindca din punct de vedere comercial, sunt sigur ca vinul se va vinde).

Trecand de posibilele conotatii nelalocul lor, conformismul nu a adus niciodata progres. Totusi, o eticheta "interpretabila" poate genera si ea o forma de conformism - cel al "socarii" audientei, procedeu de altfel foarte practicat in mai toate domeniile (ceea ce il face foarte ne-original).

Nu sugerez ca e vorba de asa ceva. Mie nu mi-a placut eticheta (dincolo de orice sugestii vulgare) si fiindca pur si simplu nu mi-a sugerat nimic. Insa dupa randurile pe care le-ati scris am privit-o cu mai multa simpatie. Poate ca sunt eu limitat sau poate ca are nevoie si de o mica poveste (chiar si in trei cuvinte).

George Mitea spunea...

@Misa Rotenberg: eticheta e interesanta, oricum. Mi s-a parut similar in calitati si gust cu Menestrel 2008. E din acelasi loc si e facut cam la fel, nu? Bine, pe langa unele diferente cum ar fi taninurile de rigoare.

Anonim spunea...

@sunmirror: nu , nu am vrut sa sochez dar mi-am inchipuit ca o voi face. Socant este Eroticonul (care e de altfel frumos si artistic) Pur si simplu desenul e splendid (dupa gustul meu) adica are viata si expresivitate. In plus face parte din aceeasi pleiada de circari, menestreli, iluzionisti, dresori din evul mediu vest european pe care ARIlfovenu ii deseneaza. Daca ele imi genereaza vreo conotatie estica , ea e Rubliov-ul lui Tarkovski (poate cel mai bun film pe care l-am vazut)
@George Mitea: ati remarcat cu multa acuitate ca diferenta (singura de altfel) sta in tanini si in an .