Menestrel 2008 Rotenberg: Stop si de la capat

La recentul Goodwine am degustat noutatile Cramelor Rotenberg. Una dintre ele a fost chiar vinul de astazi: Merlot Menestrel 2008. Chiar de atunci am avut impresia ca fata de 2007, acesta este ceva profund diferit. Pentru a studia mai bine chestiunea mi s-a oferit ocazia, de catre Mihail Rotenberg, de a le putea degusta in liniste, acasa, si in avanpremiera. Asa incat va pot spune acum la ce sa va asteptati.
Noul Menestrel se prezinta cu o culoare rubinie cu atingeri purpurii stralucitoare, ceva mai putin intensa decat in 2007. Nasul este un pic funky. Este posibil sa sufere un pic de socul imbutelierii, cine stie. Am avut acelasi sentiment ca in cazul Alirei (merlotul celor de la WineRo). Oricum nu este nimic alarmant sau care sa nu se poata estompa peste cateva luni (am in vedere, din nou, experienta Alirei). Vinul miroase a magiun, glicerina, fum, ciocolata, note distincte, grele, animale si vegetale, si note fine de eucalipt. Gustul m-a surprins pentru ca e prima oara la un vin Rotenberg in care nu visina te cucereste in atac. Acum apare cireasa, zmeura si note brusturoase, puternic vegetale, usor iodate. Pare mult mai usor adordabil, realizat in registrul easy-drinking, medium-to-light. Taninul, intors din delegatie, intra in scena in partea finala, aducand impresii de visina si cireasa amara.

Finalul este puternic, lung, sugerand note de dulceturi, sa zicem de visine, prune si nuca, nelipsind ceva ierbos, condimentat din compozitie. Cred ca este destul de alcoolizat, nu va pot spune exact cat, nefiind dotat cu contraeticheta, dar in jur de 14, banuiesc. As mai zice, tot pe ghicite, ca poarta amprenta oenologului Liviu Grigorica. In fapt, noile La Cetate Miracol de la Oprisor sunt realizate in acelasi mod. Poate e o coincidenta, cine stie.
In concluzie, as zice ca spre deosebire de 2007, acest Menestrel si-a gasit identitatea de vin usor de abordat, direct, un vin de restaurant ori de petrecere, dar de calitate, plus cu oarecare subtilitate si finete. Insa, tot in comparatie cu 2007, a dat un pas inapoi in ce priveste corpolenta si- imi permit sa intuiesc- capacitatea de a evolua. Dar din nou, fiind gandit ca un vin in prag de segment premium, gasibil in retail, nici nu are nevoie de un mare potential.
Eu zic ca face 35 de lei si 83,5 de puncte.

PS: 83,5. Hm, iata cat de precis pot fi in subiectivitatea mea feroce:) De fapt m-am gandit 5 minute daca e de 83 sau 84, si cand mi-am dat seama ce tampenie este asta (atat faptul de a puncta vinurile cat si de a te simti responsabil de un punct in plus ori minus) am facut o medie.

5 comentarii:

Bogdan Bocse spunea...

George, pe langa vinurile lui Rotenberg, ma bucur ca iti plac pozele facute de mine. :)

Bogdan Bocse spunea...

Where's the credit, mate ? :)

Anonim spunea...

2007 a fost un an mai bun decat 2008. De aici culoarea si profunzimea mai accentuata a Menestrelului 2007. Pe de alta parte tehnologia folosita in 2008, a fost mai avansata prin rudimentaritatea ei. Am facut debourbaje (adica am scos samburii) dupa primele 10 zile de fermantare si caciula a fost scufundata manual. Am folosit drojdii diferite , atat din valea Ronului cat si din Montalcino. Vinul e mai usor de baut si cred ca mai elegant. Paradoxal, ceea ce eu credeam in sinea pea ca e un defect, anume taninii prea puternici, este regretat de multa lume. Paradoxal, mai ales de femei. Imi aduce aminte de faptul ca femeilor , paradoxal, le plac SUV-urile imense. De gustibus.....In viitor voi lasa o parte din vin nedebourbat, ptr a raspunde la toate gusturile. Eu cred ca totusi 2008 reprezinta o evolutie fata de 2007. 2009 sper sa fie mai bun decat 2008, iar in 2011, cu ajutorul celui de sus, sa ajung la maturitate si sa-mi stabilizez stilul. Vom vedea in 2014 daca am reusit. Pe curand..

George Mitea spunea...

@Bogdan Bocse: am preluat fotografia de pe pagina de facebook. Culmea: imi aparea in propriul meu profil si ma reprezenta pe mine. La primul taucomentariu eram pregatit sa-mi cer scuze si sa introduc mentiunea normala. N-am facut-o deoarece a trebuit sa reinstalez sistemul de operare si toata distractia. Nu am avut acces la net decat de pe tel mobil care nu e cel mai comod de utilizat pentru editari de bloguri(in cazul tel. meu e chiar imposibil). La al doilea comentariu pe care l-ai facut m-am hotarat sa-ti raspund dupa cum vezi. Dar e adevarat ca fotografia este a ta. Pastreaza-o sanatos.

George Mitea spunea...

@Misa Rotenberg: trebuie sa fie fascinanta crearea unui vin. Sa-l planuiesti, sa intervii asupra procesului, sa faci blendul de final...Oricum, impacarea tuturor gusturilor nu este posibila. Stiti cum e cu vinurile de tipul acesta: anglo-saxonii ii spun "light", francezii "finesse". Una reduce oarecum, celalta ridica. Depinde cum vrei sa privesti problema:)