Feteasca Neagra Prince Stirbey 2008


Feteasca Neagra Prince Stirbey 2008, Dragasani, 14,5% alc, sec.


Cele bune: e "greu", corpolent, balsamic, aduce un melanj de fructe de padure, prune, visina, ciocolata, dar si forma bruta: lemn. In gust apar note evidente de prune in toate formele sale: uscate, afumate, "natur" (un soi de replica in gama "pruna" a recentului Emeritus Rotenberg, care poate va amintiti, venea cu visina in toate ipostazele imaginabile), condimente, lemn parfumat, iaurt cu fructe. Final lung cu pruna natur coapta si lemn. Alcool bine integrat
Cele rele: lemn, mult lemn! Un iz dulceag pe final, usor disociat de restul elementelor. Putea avea o aciditate ceva mai buna.
Concluzie: este o feteasca neagra surprinzatoare, de categoria 80+ cu certitudine, cu o "plinatate" pe care am intalnit-o doar la Eclipse Crama Basilescu (din acelasi an), dar nu sunt sigur ca-i pregatita pentru consum. Un an, doi, trei i-ar face mai multa dreptate. Cel putin in momentul de fata imi pare un pic rau ca am platit 70 de lei pe ea (sau mai bine zis: ca am desfacut-o)


5 comentarii:

Anonim spunea...

asa mi s-a parut si mie, ca mai trebuie sa se aseze, ca lemnul e cam mult. dar mi-a placut, mai ales ca am gasit si ceva coacaze acolo. sau mi s-a parut

George Mitea spunea...

Chiar ma gandeam la o chestie, pe care am emanat-o si-n trecut. Ce ar fi ca producatorii sa-si anunte consumatorii asupra unor chestiuni de soiul acesta. Uite eu n-am experienta degustarilor en-primeur comparativ cu acelasi vin peste 2-3, 10 ani ca sa prevad evolutia.
Ori sa scrie pe eticheta treaba asta(dar n-o vor face- putina lume cumpara un vin pe care scrie ca-l poti bea peste 3 ani), ori sa incurajeze presa de specialitate(adevarata) sa faca asemenea predictii. La noi nu exista charturi, sau informatii in acest sens. Tare mi-e ca raspunsul ar fi ceva de genul "un adevarat cunoscator ar sti cand trebuie baut vinul nostru"

Anonim spunea...

da, ar putea sa indice un interval pe eticheta.
ar putea disemina info de genul asta prin presa.
daa, un adevarat cunoscator, sigur,ala tre sa stie tot

sunmirror spunea...

Eu incerc periodic sa uit ca am una la pastrare (in special cand ma apuca curiozitatea). As mai tine-o macar vreo doi ani.

Senzatia mea e ca mai toate vinurile rosii de dupa 2007 de la Stirbey mai au nevoie de timp. Cred ca problema lor e ca trebuie sa le vanda acum, nu peste 5-10 ani.

Cat despre treaba cu cunoscatorii, acu' nu le puneti si voi in gura lucruri pe care nu le-au zis. Oricum, eu am sa incerc sa-i ating la mandrie, sa vedem daca are efect: poate nici chiar Oliver Bauer nu stie cand anume vor fi la potential maxim. :D

George Mitea spunea...

Ei, si aici e o problema. O pastrezi, dar unde. Daca n-ai pivnita, sau europivnita e greu sa judeci corect evolutia. In fine, asta nu e o problema legata de Stirbey. E plina lumea de vinuri "care nu sunt inca gata de consum".