Patru vinuri de la Cotnari Junior

Nici nu se uscase bine cerneala pe pixelii postului de ieri despre colosi, ca am primit de veste ca ar fi o degustare de Cotnari la vreo 50 de metri de locul unde locuiesc, in restaurantul unui hotel mai cu motz. Asa ca de ce nu, mi-am zis?
M-am dus, asistenta putina, in mare parte locatari ai hotelului si doar cativa oameni care pareau sa fi venit special pentru asta. Vinurile pe o masa, speaker-directorul de vanzari, deoarece din ce am inteles somelierul care ar fi trebuit sa asigure prezentarea a avut unele probleme medicale.
Degustarea a constat in patru vinuri, toate din 2011.
Inteleg ca exista niste directive ale somelierului al' mare, Stefan Timofti, cu privire la ordinea de degustare si o lista cu descrieri si asocieri. Tocmai de aceea n-am inteles de ce s-a deschis degustarea cu busuioaca demisec din gama Domenii, restul de zahar si aromatica exuberanta nefacand prea multe servicii vinurilor  seci care au urmat. 

Busuioaca de Bohotin din gama Domenii a venit  cu celebra culoare trandafirie si cu arome fructale de fragi, capsune, trandafiri, fresh, cu o nuanta usor minerala. In gust se exprima citric, cu zmeura si fragi, cirese. Un vin destul de prietenos si jovial.  Mi s-a parut ca timpul i-a facut un mare serviciu, in sensul integrarii aciditatii cu restul de zahar, dar n-ar mai trebui asteptat prea mult cu consumul. 82 puncte.
Feteasca Alba Colocviu la Atena 2011. Nas de mere varatice si corcoduse galbene, iarba, fan, unt si miez de paine. Gust destul de tipic, neutral, usor citric si curat, cu un final pelinat, de grapefruit alb, dar nu foarte persistent.  Mi s-a parut a avea o buna tipicitate si baubilitate. Nu are un rpc extraordinar, dar nu e un vin rau. 81.
Si de aici lucrurile au degenerat nitel. N-au intervenit jandarmii, dar trebuie sa consemnez ca 
Tamaioasa Romaneasca Colocviu la Roma 2011 denota o aromatica de pere, pepene galben, boaba de muscat, usor floral, o aromatica placuta, imbietoare. Insa din momentul in care se trecea la faza gustului am dat peste ceva total diferit, peste o amareala vegetala destul de descurajatoare. Iubitorii vinului au mai gustat amareala aceasta si in alte tamaioase seci, he, he, noi sa fim sanatosi.
In atare conditii de parjolire papilara n-am mai putut recepta suficient Grasa de Cotnari in sec, Colocviu la Moscova, care mi s-a parut tot ciudata, amara si subtire, foarte departe de impresia de la targurile de vin unde am degustat-o anterior.

Una peste alta, e bine ca s-a inceput. In Galati sunt atat de putine degustari de vin, incat chiar si una departe de perfectiune e un eveniment pentru iubitorii vinului.

0 comentarii: