Șarbă 2012 Crama Gîrboiu, o surpriza

Nu stiu cum se face, dar in fiecare recolta Crama Girboiu ofera cate ceva. Au inceput cu sarba 2008, apoi un sauvignon blanc scump, Bacanta, apoi au oferit tot un sauvignon 2011 "editie limitata", dar la acelasi pret cu eticheta mai putin limitata, care a cam rupt gura targului si spatele curierului pentru ca am comandat multe sticle (in orice caz, peste o duzina). 
Problema cu sarba e ca nu s-a dovedit la fel de buna an de an. Multa lume a fost dezamagita de 2009, care oricum a iesit pe piata cu un an intarziere. 2010 si 2011 nu-mi amintesc sa le fi gustat, dar de prin vecini am aflat ca n-am pierdut nimic. Asa ca nu e de mirare ca cel putin eu n-am luat cu asalt magazinele sa incerc sarba 2012. Dar am gresit nefacand-o, pentru ca, intr-un final, s-a dovedit un vin destul de interesant.
Nas complicat cu tuse florale grele, lokum cu arome exotice, tropicale si condimente. Are un iz de bazar oriental, mi s-a parut altfel decat prima editie care parea o tamaioasa seaca, nu altceva. Subsecvent, cade greu pe papile, cu o corpolenta medium plus- ca sa zic asa, cu arome puternice de piersica romaneasca si citrice zemoase. Finalul, in aceeasi directie, e si el destul de persistent, durabil. 
In concluzie, un vin care cucereste printr-un oarecare exotism si surpriza fata de asteptari.

DOC Cotesti, 12,5% alc.  In jur de 20 de lei. Aveti grija cand il cautati la raft sa nu va orbeasca salba de "banuti" care anunta medaliile obtinute la diverse concursuri. 84 pct.

0 comentarii: