Tamaioasa romaneasca 2013 Sec "Prestige" Domeniul Coroanei Segarcea

foto: berbecutio.blogspot.com
Intr-o degustare privata recenta, unde am propus unei asistente entuziaste si anglofone o serie de vinuri romanesti, am ales printre alte exponate ale industriei noastre de profil si acest vin de la Segarcea. Nu m-am inselat, fiind primit cu entuziasm. Am stiut de cand l-am ales ca asa se va intampla, deoarece aromatica impetuoasa nu prea lasa loc de dubii sau regrete. Flori albe, litchi, trandafiri de dulceata (usor parfumati si cu o fateta vegetala), sau poate pentru ca propune si un "nas" care duce spre dulce- turkish delight, ca sa nu spun rahat cu aroma de trandafiri- ca rad golanii in fundul clasei. In gust, dupa atacul in care se amesteca toate parfumurile din gust, vireaza usor de la un gust initial puternic si plin spre o linie mai suava, mai rezervata, cu tuse usoare de piersica romaneasca, pere si mere golden, mai asteptata prin perspectiva nivelului redus de zahar rezidual. Bine echilibrat sub aspectul nivelului de alcool si al aciditatii (destul de ridicate).
E un vin curat care are abilitatea de a uni bautorii de sec cu cei care prefera sa fie dusi cu zaharelul, ceea ce il face simpatic daca alegerile pentru intalniri colocviale reunesc ambele categorii de oameni. 
84 pct, in jur de 30 lei in magazinele online.

0 comentarii: