Cramposie selectionata Nobilitas Intervitt (an incert)

Lucrurile stau asa: dupa ce am experimentat 2013-le, trimis direct din viscerele de inox ale noii crame de la Zimnicea, cu destule satisfactii, as putea adauga, am fost curios sa vad si varianta mai veche care se gaseste deja in Carrefour. Fiind la reducere m-am bucurat ca a costat doar putin peste 20 de lei, in mod normal fiind vreo 30.
Vinul nu e rau, dar...nu stiu de ce am senzatia ca exista mai multe loturi cu repere gustative nitel diferite. Pentru ca aceasta cramposie e cum sa-i zic "non-vintage"?, adica indicatiile privind anul de recolta nu sunt de gasit pe eticheta, ceea ce ma face sa cred ca e un mix intre ani diferiti. Apoi si indicatia privind incadrarea dupa rest de zahar lipseste ceea ce mi-a confirmat impresia senzoriala ca am de-a face cu un demisec. l.e.: Dar e posibil sa fie ceva "magie" oenologica la mijloc si doar sa mi se para.  IG Terasele Dunarii, 13% alcool.
Culoarea e frumoasa, aurie, stralucitoare. Olfactiv livreaza vata pe bat, flori albe (lamaita), usoare tuse vanilate, gust plin, fructat, de caise, piersici, mare golden. Lasa in urma o senzatie dulce, de fruct copt, de sirop, poate si datorita faptului ca aciditatea pare mai moderata (l.e. ori poate un nivel mai mare de glicerol, etc). Si la fel ca in 2013, poseda o densitate gustativa remarcabila si neasteptata.
Nu e deloc un vin rau, dar e la o lungime in spatele celei care se anunta ca va fi 2013. 82 pct


0 comentarii: