Vinul.ro nr. 70 si cateva remarci
Revista de 64 pagini si 20 de lei debuteaza cu editorialul lui Cezar Ioan intitulat "o erata". Cezar a distribuit pe facebook un link catre o stire veche, privind un control UE care a scos la iveala niste vinuri false. Soc si groaza. Deloc surprinzator unii producatori, mai ales din cei vizati, l-au sunat ca sa-l acuze de...ma rog... sa-l acuze. Ca-i stirea veche, ca-i negativa, ca a rasarit soarele printre nori, stiti voi. Pana la urma stirea o fi veche, dar la chioscul-aprozar-magazin universal de unde cumpar cartofi si rosii exista un raft cu "vinuri". Puteti sa ghiciti ce super-vinuri sed acolo? Aceleasi! Stramosesc, 9 poloboace, Perla Dunarii si alte cate si mai cate. Sigur daca ai avea curiozitatea sa citesti eticheta ai afla (probabil) ca multe din ele sunt azi bfl-uri (bauturi fermentate linistit, un eufemism idiot inventat de inteleptele noastre autoritati) si nu vinuri, ca la data controlului. Deci, draga Cezar, permite-mi sa-ti raspund la intrebarea "cum s-a finalizat toata povestea": antimateria lichida a ramas aceeasi si se vinde in aceleasi locuri. Doar ca nu se mai cheama vin. De ce li se permite utilizarea unor etichete si a unor denumiri care sa trimita inspre vie, pivnite si vin? Ei, vedeti cum se largeste orizontul cunoasterii ca-n poeziile lui Blaga?
Un articol foarte interesant, al carui titlu apare si pe coperta revistei este "Cluburile de vin, educatie prin pasiune" scris de Valentin Ceafalau. Din el aflam de cele cateva astfel de asocieri mai mici sau mai mari, din cuprinsul patriei noastre: Ginger, Rovinhud, Clubul Doctorilor, Millesime, Vestik si altele. E o chestiune frumoasa si care merita incurajata.
Asa. Fac o pauza pentru ca vreau sa ajung la subiect. Exista multe articole interesante in revista, scrise de Horia Hasnas, Valentin Ceafalau, Marian Timofti, Cesar Filip, Alexandra Baldovin, Ioan T Morar sau Razvan Stoenescu. Bun!
Insa e al doilea numar in care se intampla un fenomen. Nu ma refer la cantitatea enorma de gastronomie si review de restaurante care nu prea isi gaseste locul intr-o revista de vinuri. Practic sunt 20 de pagini de mancaruri, restaurante si alte asemenea. Nu ma refer nici la partea generoasa de descriere a diverselor evenimente cu si despre vin. In fond acestea sunt parte integranta din peisajul vinului.
Ce ma frapeaza intr-adevar de la inceputul anului ar fi fantastica performanta ca singurele review-uri de vinuri din intreaga revista sa fie pe pagina de recomandari ale bloggerilor! Eu am recomandat 3 vinuri, iar prietenii Cosmin, Ciprian si Alin cate 2. 9 vinuri in total!!! Intr-o revista de vinuri! In singura revista de vinuri care apare periodic!
Eu sper sa fie doar o usoara letargie de inceput de an si ca revista noastra favorita sa analizeze din nou vinuri asa cum o facea si cum o fac toate revistele serioase de vinuri din lume.
In afara de acest aspect, va atrag atentia ca radiografia dezastrului listarii vinului Lauri in Lidl este completata de opinia directorului de vanzari Winero- domnul Mircea Niculescu, continuta intr-un soi de add-on la interviul-advertorial cu Marius Dinu, consultant independent de vanzari, intitulat "Vanzarea prin idei". Directorul de vanzari si marketing al Winero opineaza, in legatura cu beneficiile consultantei obtinute de la sus-numitul consultant, ca implementarea gamelor in Cora si Lidl a fost un succes. Sigur ca materialul a fost scris inainte de listarea in Lidl si precipitata retragere a vinurilor, datorata-cum stiti deja-caracterului nepotabil al unor loturi. Dar tot e amuzant de citit. Cred ca oamenii n-ar trebui sa spuna hop inainte sa sara gardul. Dar, gata, ma opresc sa mai spun ceva la capitolul Lauri, mi-am satisfacut pornirile sadice. E drept ca nici n-a trebuit sa ma chinui prea tare, "victima' descurcandu-se foarte bine si fara ajutor.
Ah, era sa uit: recomandarile mele se gasesc la pagina 44 din revista si sunt
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
5 comentarii:
Pai daca "nu cere publicu'"...:)
Publicul vrea restaurante, carciumi, potol, fete despuiate, povestiri "eroice" cu perdeluta (inca), aluzii la sex, tate si cancan, etc.
Flori, fete, filme sau baieti...nu?
Vinul a devenit doar un pretext...si in curand (cred) o victima.
Mdea, dar parca se milita pentru educarea consumatorului nu pentru distrarea lui cu decolteuri generoase. Sunt atatea alte reviste care fac asta intr-un mod mai explicit, as zice
Eh, la cata cerere e din partea publicului, una in plus...
Si la vin invers, la cata cerere e din partea publicului, una in minus...
Eu sper sa nu fie asa. In fond, am invatat multe de la Vinul.ro
Remarcile constatative pe care le fac sau le-am facut la adresa vinul.ro sunt mai degraba pe un ton amar si trist decat pe unul critic.
Unii inteleg probabil altceva, dar sincer nu ma intereseaza decat sa trag un semnal de alarma.
Daca mi-ar fi fost indiferenta revista si oamenii care lucreaza acolo puteam trece fara nici o problema mai departe...
Dar nu imi sunt. Din fericire sau din pacate...
Trimiteți un comentariu