Kami no Shizuku sau vinul manga style

Ca metodele de marketing utilizate pe piata romaneasca sunt atat de filate incat niciun consumator educat dintr-o piata matura n-ar musca momeala nu mai e un mare mister pentru cine are ochi de vazut. Ne complacem in aceleasi metode antice, ceremonioase, scortoase sau opus- de underground romanesc- gen bonusuri pe dop date ospatarilor, care adeasea au acelasi nivel de educatie oenologica precum un hamal din piata Obor. 
Si asa ajungem in Japonia, o piata potential mare dar in curs de dezvoltare, vinul nefiind o bautura traditionala in tara soarelui-rasare, cum probabil intuiti. Mai stim si ce inseamna manga, aceste comic-books, benzi desenate destinate adultilor si nu copiilor. In America deja se prefera denumirea de graphic-novels, in parte deoarece unele specimene ating forme de literatura destul de pretioase.
Ei bine, asa se face ca in 2004, doi creatori de manga si evident iubitori de vin, frate si sora- Yuko and Shin Kibayashi cu ajutorul graficianului Shu Okimoto, au scos pe piata primul numar din ceea ce avea sa devina un fenomen- Kami no Shizuku, in traducere engleza Drops of God.  
Povestea debuteaza intr-un restaurant unde un tanar ajuta somelierul incepator sa decanteze o sticla de vin, care fusese refuzata in prealabil de niste consumatori cam snobi si nepoliticosi, dand viata unui minunat Richebourg 1990 Domaine de la Romanee-Conti.  Apoi aflam ca tatal acelui tanar e un critic faimos- un Robert Parker-like. Tatal moare si ii lasa pe cei doi fii intr-o competitie initiatica pentru colectia sa de vin estimata la 18 milioane de dolari. Toate vinurile ilustrate sunt reale, in mare majoritate frantuzesti, vadind francofilia autorilor, iar descrierile asociate extrem de pertinente.
Seria manga, care continua si astazi, s-a vandut numai pana in 2007 in peste 500.000 de exemplare si asta doar in Asia! A fost tradusa recent in engleza si franceza, s-a incercat chiar adaptarea pentru televiziune!
Inca de la primul numar este evident ca pe langa trama policier cartile au si o puternica latura educativa.
Impactul a fost atat de mare, incat vinurile de Burgundia (in special) au reaparut in forta pe piata japoneza, de unde aproape disparusera in fata concurentei bordoleze, iar cele descrise in paginile desenate au ajuns chiar sa se epuizeze rapid. Revista Decanter a recunoscut in 2009 influenta celor doi creatori de benzi desenate si i-a clasat pe locul 50 in Powerlist-ul anului. 
Celebrul este si cazul din 2008 cand imediat dupa aparitia numarului in care se compara un Château Mont-Pérat cu vocea lui Freddy Mercury, importatorul taiwanez al vinului si-a vandut stocul de 50 de cutii in mai putin de 48 de ore.

Nu doresc sa trag o concluzie pentru ca o vad evidenta. In schimb as vrea sa va ofer ceva mai distractiv. Adica seria manga gratis, in limba engleza!
Va puteti bucura de ea, cat o mai sta sus- AICI.
Enjoy!