Crama Ceptura Cabernet Sauvignon

Eu, ca un wine-geek ce sunt, nu apreciez etichetele pe care nu este trecut anul vinului. Imi place sa traiesc cu iluzia ca vinul, orice vin, ar trebui sa fie expresia particulara a unui an de recolta, ca nu este un lucru care sa poata fi reprodus dupa o matrita, de fiecare data cand nevoia o cere. Cum altfel ne-am aminti atat de viu de licori care ne-au lasat o impresie speciala dintr-un anume an. Orice iubitor al vinului are anii si etichetele preferate.
Ori avand in fata cateva vinuri de la Crama Ceptura am fost neplacut surprins sa constat o cvasi-indiferenta ca dorintele sufletelului meu. Toate sunt non-vintage. Asta nu inseamna automat ca sunt mix de ani sau alte motive, in fond sunt vinuri cu DOC, dar in mod cert inseamna ca nu le-a pasat prea tare de acest aspect si poate asta e in asentimentul multor consumatori, care nu dau doi bani pe astfel de detalii, desi dau in jur de 30 de lei pe astfel de vinuri. 
Eu unul imi asum naivitatea de a crede inca in dragoni si mos craciun.

Se mai stie ca aceasta crama este detinuta de acelasi concern din care fac parte si Purcari si Bostavan, indeplinind si rolul de importator al acestor vinuri cunoscute din Republica Moldova. Spun asta ca fapt divers. Alt lucru demn de a fi mentionat este ca e o crama fara vie (abia recent au achizionat cateva hectare), toate vinurile fiind produse din struguri cumparati de la particularii din zona. Asadar sunt mai degraba "negociant-eleveur", pe frantuzeste vorbind.

Nu am mai baut in vin produs de aceasta crama de peste 4 ani. Atunci am incercat o feteasca alba care mi-a placut destul de mult, dar si o feteasca neagra care mi-a lasat o circumvolutiune particulara cu ce inseamna gustul de oua clocite intr-un vin. Acea feteasca neagra era etalonul vinului in care mercaptanii si-au construit propria civilizatie. In fine- bad bottle, asta e, sunt sigur ca am avut eu ghinion, dar numai gandul la mica inghititura si efectele sale asupra papilelor mele m-au tinut departe. 

Crama Ceptura Cabernet Sauvignon "Non vi sed arte" ("prin arta, nu prin forta!", of, citatele aste in latineste...) este un vin imbuteliat pe 22.11.2013 si avand un nivel respectabil de alcool-14%. Necesita putin aer, cam 30 de minute. Culoare tinereasca, rosie rubinie stralucitoare, cu nuante tineresti, violacee. Are un "nas" ce aminteste de fructe confiate, dulceturi de fructe de padure si cerneala, dar si o amprenta vegetala- de frunze uscate si ierburi aromatice. Gustul e destul de viguros, lasa o usoara nuanta lactata, probabil la confluenta dintre stejar, un mic rest de zahar si fructul propriu care aminteste- apropos- de afine si coacaze. Sunt si tuse de cafea. Pe final apare o astringenta moderata, cu impresii usor condimentate (cuisoare, scortisoara) si de lemn natur. Remanent, lasa o idee de ardei gras verde. 
83 pct. Adica nu e un vin rau deloc. Mi-am imaginat ce s-ar fi intamplat daca acest vin ar fi fost in paharul meu de degustare la Premiile Vinul.ro. Probabil ar fi batut la portile unei medaliei de argint. Cum vad acum ca a facut-o si feteasca neagra la fel de non-vintage, pe care am evaluat-o ca sa vezi- tot la 83 de pct. 
Pana la urma e bine sa reevaluezi unele relatii si preconceptii. Nu se stie ce revelatii poti avea, sau mai bine zis- nu e bine sa alungi posibilitatea de a avea revelatii.

Poate fi achizitionat de aici (e si la promotie in perioada aceasta).


0 comentarii: