Monte Pietroso Nero D'avola 2010 (Italia)

Bon, asadar avem un vin sicilan de la muntele pietros, din soiul nativ Nero d'Avola, asta am inteles cu usurinta. Avola fiind o localitate din sud-estul insulei. Inainte sa mi-l faca cineva cadou l-am tot vazut prin Bila, daca nu ma insel, undeva in jur de 20 de lei. Nu stiu de ce, dar aveam un feeling ca va fi rau. L-am evitat de cateva ori, pana cand obosit sa-l tot evit prin cutiile cu vin, asa ca l-am ascuns in cel mai bun loc cu putinta, adica la vedere, pe cuptorul cu microunde. Si asa a stat vreo 2 luni. Pana la urma, pe cand introduceam in sinistru o farfurie cu varza calita si ciolan, mi s-a parut fara prea mare tragere de inima ca ar merge cat de cat. Cu un vin sud-african pe banca de rezerve, pentru siguranta, am desfacut licoarea. 
Si sincer sa fiu am descoperit un vin onest, bun la masa si asemenator ca sa zic asa cu un syrah de la Recas, sau alte astfel de variatiuni new-world-style.  Rosu-rubiniu intens, piperat, cu taninuri delicate, dulcege, cu tuse de afine rosii si visine care se indulcesc in prune. Un vin ok, de incredere. 79

0 comentarii: