Vreau un Rosu de Romania, ca de Rouge m-am saturat, merci.

Ok, here we go: "vin premium" la 18 lei (eu l-am luat cu 13-15 lei din Metro), din 2011, potential de invechire 10-15 ani, iluzionism de marketing gen "hai punem ziaristii sa voteze care cupaj e mai bun si pe ala o sa-l vindem. yeah, right". 
Au mai incercat-o si altii inainte. Atunci presa de vin a fost mai acida, acum articolele de primire sunt anesteziant de impersonale sau extrem, suspect, de laudative (cu exceptia lui Dan, care n-a fost la lansare ca altfel domnul Valvis ii spala creierul si lui:)
O s-o spun pe scurt: acest vin "cu trimiteri olfactive si de gust desavarsite" (contraeticheta zice) nu are ceva deosebit. Pot sa va fac un sumar portret robot: culoare stralucitoare, light, se vede prin pahar. Miroase a visina din visinata, fructe rosii, vanilie, alte picanterii de la lemn. Nivelul de alcool este foarte mare si pe fondul unei corpolente medii spre usoare iese din grafic ca racheta balistica din silozul subteran. Senzatia continua de vin light, dulceag (vinul e sec, sau pe aproape, dar lasa senzatii de acadele pe buze), in combinatie cu alcoolul puternic- nu il face prea agreabil in ochii mei, dar recunosc calitativ e ok la banii lui, se vede ca se misca niste rotite la Samburesti. 
Eu unul l-am folosit la gatit si pulpa de oaie nu s-a simtit prea rau. Dar cand aud de potential de invechire de 10-15 ani ma gandesc ca fripturile de la respectivul eveniment trebuie sa fi fost minunate si ca s-au dat si acasa. Mda, sunt sarcastic si prost dispus azi. 74 pct.
Plus ca acest Rouge de Roumanie e un blend de Cabernet si Merlot. Macar de puneau si ei niste feteasca neagra pe acolo, sa existe un motiv pentru care si-au tras o denumire atat de indrazneata.
Neext!

4 comentarii:

Dan spunea...

Ai mai George credeam că ai o părere mai buna...despre mine..:)). Ocum sia fost tare faza cu lansarea şi cu siropurile care au apărut pe internet..
Din ce am inteles, varianta decisă la s "lansare" ar avea cu 5% Merlot mai mult faţă de cea de faţă, care a fost citez: "lot imbuteliat pentru testarea pieţei". În rest, ne vedem peste 10-15 ani, dar nu cred că D-nul Valvis, care are un simt al afacerilor admirabil, dacă avea un vin de asemenea anvergură îl dădea cu 15 lei la Metro!

George Mitea spunea...

Eu am o parere foarte buna despre tine, Dan. Dar am auzit ca maiestria d-lui Valvis in prezentarea produsului are puternic un efect anesteziant si motivant, ca e un soi de Willi Opitz si Steve Jobs all-in-one.

Dan spunea...

Ceva între..:)
Oricum, asa cum ai zis si tu lucrurile se mişcă la Samburesti, probabil nu atât de repede pe cât vrem noi. Plus ca au un terroir deosebit, potrivit surselor istorice...
Dacă nu ar fi fost artificiul asta de marketing cred că am fi privit mai ingaduitor vinul, care are un RPC corect dealtfel...păcat ca są fortat nota cu promovarile respective care nu ajuta întotdeauna. Prea mult PR si marketing uneori dăunează si omoară vinul ....

George Mitea spunea...

Da, exact. Cum ii ziceam si lui Darius pe fb, nu-i rau, dar cand utilizezi unelte grele de marketing ca sa ridici un bat de chibrit mai apar si ironii