Două feteşti neaoşe: Regală de la Crama Ţelna şi Albă de la Domeniile Ostrov

Feteasca regala 2008, DOC Alba-Iulia, Crama Telna, 12,5%, vin alb sec, 15 lei.
Nu este rea. Sigur, in registrul vinurilor de larg consum. Prezinta trademark-ul caracteristic soiului, aroma de piersica verde, boaba de strugure, mar si citrice (sau pentru traditionalisti: de zarzare:). Un plus al acestui vin este finetea, caracterul "baubil", un usor zahar rezidual bine imbinat cu izul citric. Daca o comparam cu feteasca regala special reserve de la Halewood, diferenta de terroir este semnificativa si interesanta. Nu vom gasi aici note minerale sau ierboase. E un vin simplu, pretabil la sprit de vara. Vreo 73 de puncte ar fi nimerit. E bine ca podgoria respectiva, cu multa istorie in spate, se regaseste incet-incet.

Printre cele mai neremarcabile vinuri pe care le-am baut se numara Domeniile Ostrov Feteasca Alba 2008, 12-13 lei. Acest producator nou, din sudul Dobrogei, investeste mult in imagine, dar de multe ori imaginea nu este oglindirea sinelui.
E un vin sec, usor acrisor si asta e cam tot. Pot sa-mi inchipui nas de flori de camp si diverse fructe apoase fara gust. Dar la ce ar folosi?! Pur si simplu e genul de vin care dispare din memorie, nu se agata de niciun sertaras din mansarda, nu iese in evidenta, etc.
Se poate bea, desigur- daca va ofera cineva, vreodata, un pahar continand acest vin, beti-l fara teama, dar sa nu va asteptati la revelatii. 65 pct.

5 comentarii:

wine and knives spunea...

pina acum n-am gasit mai nimic de doamne ajuta de la domeniile ostrov astea. mai toate cu defecte.

ti-a sarit ceva in ochi de la ei?

Anonim spunea...

mi-a sarit mie un dop de mi-a invinetit ochiul.

Serios acum e f bine ca exista critica. Critica stimuleaza progresul sau "annoys the pig" cum ar zice francezii ;).
Cred ca am gustat si eu vinurile lor la targul de la Pullman si am ramas cu aceeasi impresie.

George Mitea spunea...

N-am mai incercat si nici n-o sa mai incerc. Un producator care isi face reclama cu jumatate de an inainte si care declara ca vrea 5 sau 10% din piata din primul an, e clar ca nu marseaza pe calitate ci pe volum. Isi fac reclama si la fotbal, am vazut. Dar, cine stie, poate acumularile cantitative sa produca candva saltul calitativ.

un iubitor de vinuri spunea...

ii cunosc personal pe cei de la Ostrov. Sunt constienti de deficientele vinurilor lor, si tocmai au angajat un oenolog din Italia (si se pare ca nu unul ieftin si necunoscut) in incercarea clara de imbunatatire a calitatii vinurilor. Acum ramane sa vedem rezultatele. Trebuie vazut si materialul clientului (calitatea strugurilor de la Ostrov, metodele de recoltare, utilajele de vinificatie, si tipul de vinificatie).

George Mitea spunea...

@Un iubitor de vinuri: Bine ai venit! Foarte bine fac cei de la Ostrov. Le urez succes si sper ca in viitor sa creeze lucruri de calitate.