Cele mai bune vinuri romanesti incercate in 2015

In 2015 am baut cateva vinuri romanesti care mi s-au parut foarte bune. Vinuri de peste 90 pct., sau pe acolo. Ori m-am inmuiat eu, ori chiar se fac progrese. De dragul discutiei sa presupunem a doua varianta. 
Cele mai cele au fost (ordinea e oarecum aleatoare):


Sauvignon Blanc Rezerva 2014 Licorna Winehouse. E putin nedrept pentru cititor, deoarece vinul nu este inca lansat, dar mi s-a parut un vin foarte bun, pe care abia astept sa-l vad in varianta finala. 90
Principesa Margareta Rosu 2009 Domeniul Coroanei Segarcea, un Marselan foarte bine facut, catifelat, omenos. 90
Revelatio 2014 Davino (Sauvignon blanc si Feteasca alba) 87-90 (I could be wrong, i could be right, vorba lui PIL)
Solo Quinta 2014 Cramele Recas (Chardonnay, Feteasca regala, Sauvignon blanc, Muscat si Cabernet franc vinificat in alb) Cred ca e cea mai buna varianta de pana acum. Greu de ignorat. 90.
Davino Rezerva Alb 2012 (Riesling italian si Sauvignon blanc) Ce pot face oamenii astia dintr-un riesling italian...92 pct.
Cuvee Guy de Poix 2011 SERVE, o feteasca neagra de 15,5%. alcool foarte bine integrat, suculenta. 90-91
Davino Rezerva rosu 2009 (cab, merlot si fn). 92-95 Probabil cel mai bun rosu romanesc 
(ever!).
Smerenie 2013 Crama Oprisor, inca nedescris pe blog, dar luat in verb la unvinpezi. Pentru cei care apreciaza mai mult aroma decat gustul, asta e vinul. Foarte complicat si schimbator. 90 pct
Si ultimul intrat in lista mea,  pentru ca l-am incercat ieri, nu pentru ca ar fi cu ceva mai slab decat celelalte: Chardonnay 2012 Terre Precieuse Domeniile Franco-Romane. Un ch de tip burgund, texturat, consistent, lung. O mare surpriza. 90 pct

In ce priveste vinul rose, aceasta ruda mai risipitoare si hedonista a vinului rosu, mi-au placut anul asta Alira Rose 2014 (din nou va trimit la uvpz), dar si Har 2014 de la Dagon Clan Wines. 

Iar la bule e relativ simplu (pentru mine), daca le excludem pe cele cu fermentatia secundara realizata in alta tara. Astfel ramanem cu: Prince Stirbey ExtrabrutPanciu Brut si Zarea 100 Brut natur

Cin-cin si la mai mare!

1 comentarii:

Berbecutio spunea...

Pai Sturbey nu face fermentatia secundara in China? Mie asa mi-a zis cineva.