Vinuri de la M1 Crama Atelier si alte capricii

Saptamana trecuta, in mareata mea urbe, dupa ce Valentin Ceafalau si-a terminat prezentarea vinurilor de la M1 Crama Atelier, am stat la taclale printre sorbituri si imbucaturi. Vinurile in sine au fost foarte bune, cu feteasca neagra si blend-ul de Cabernet si Merlot in mare forma. Un alt plus al serii a fost redescoperirea locantei Mon Caprice, "ranforsata" de un nou patron, tanar si cu idei bune. Bucataria e la vedere, bazata pe gratar. Cum stateam si il ascultam pe Vali, trece un baiat cu o tava pe care se afla un frumos antricot de vita gros cat pumnul si arunca bucata pe gratar. Mi-a fost clar ce urmeaza sa mananc la "afterparty", ca sa zic asa. Au incercat sa ne ispiteasca cu niste muschiuleti si alte bucati maiastru fasonate, insa am fost neinduplecat in hotararea mea, iar Vali mi-a tinut isonul. Cine poate rezista la o friptura de un kilogram? Eu nu! VA zic doar ca Leatul cabernet&merlot s-a elevat atat de tare prin asociere, incat s-a apropiat de vinul perfect

Anyways, iata ce s-a dat:

Chardonnay Leat 6500 2013. Nas elegant, dominat de inflexiunile lemnului, însă bine integrat. Fata de 2012 ananasul e numai proaspăt, cu un final ușor pelinat, ca de pulpa de grapefruit. Are densitate și prospețime, însă nu e foarte complex. Nici nu-i obligatoriu. 85-86 pct.

Pinot noir Leat 6500 2012. Un pinot bun, în condițiile terroirului de Murfatlar. Rosu rubiniu, cu nas de pielărie, pământ si ierburi, fructe roșii zaharisite. În gust e mai proaspăt decât așteptările, aciditatea este sus, însă printre fructe apar și cele negre, ceva afine și taninurile lor. 85. 

Feteasca neagră Arezan 2012. Un exemplar reusit, in care aciditatea si nuantele dulcege, glicerinoase isi dau mana prieteneste. Nas condimentat, cu adieri de lemn. prune si visine. Taninuri dulci, final amabil. 86

Sable Noble rosu 2012. Vin de cursa lunga, amabil, fără complicații. Mure, cirese negre. Sangre de Toro like (de al lui Torres, nu de la Mizil nord). Bun, 82-83. 

Cabernet sauvignon & Merlot Leat 6500 2011. Am scris pe larg de el aici. A evaluat frumos, taninurile si-au schimbat starea de agregare, devenind mai fluide. Are o remanenta de cireșe negre și amare. 87-88

Antricot de vita la gratar medium-rare "Mon Caprice" 2015. (presupun ca era antricot, intrucat am comandat ostensiv :"Vreau si eu o bucata din aia"). Fraged, gustos, bine fript la suprafata, la flacara deschisa, stropit cu uleiuri aromatice, parpolit pe toate partile.  92 pct.

  
PS: 1. Preturile vinurilor sunt de la 30 si ceva, pentru Sable noble, pana la 60 si..., pentru cupajul rosu Leat. 2. Majoritatea fotografiilor sunt "imprumutate" de pe blogul de companie tinut de Vali 









0 comentarii: