Ceptura alb 2010 Unicom Production
Aceasta noua gama a celor de la Unicom Production ar trebui sa inlocuiasca Chateau Domenii. Din fericire, avand in vedere ridicolul situatiei ca cel mai elitist producator roman sa scoata pe piata un vin cu eticheta imitand hartia invechita si pe care sa scrie frantuzit "Chateau Domenii". In fine, poate ar trebui sa ma bucur ca intepaturile mele constante au dat roade.
In sfarsit, daca vezi sticla nu ai ce sa spui de rau- poate nu e din cale afara de originala, dar e ok, simpla, "french" la modul corect. Cand ce sa vezi? Exact in anul cand s-au gandit sa renunte la penibilul Chateau Domenii (nota bene: penibil ca denumire, de vin numai de bine!) vanzarile gamei s-au dublat! Acuma ma bucur ca oamenii cumpara vin de calitate, dar in mod cert nu sunt oameni cu simt critic foarte dezvoltat.
Eu sper ca cei de la Unicom sa-si dea seama ca vinul se vinde deoarece este bun, si nu deoarece cineva ar fi facut vreo pasiune pentru furculisionul de Ceptura, si sa faca definitiv schimbarea. Dar stiu...vorba aia: cainele moare de drum lung si prostul de grija altuia. Asa ca sa trecem la vin.
Ceptura Alb 2010 este un cupaj de sauvignon blanc si feteasca alba, cupaj incercat si de altii, din juste motive se zice. Are 13,5% alc., este sec si e DOC Dealu Mare.Culoare este galben-verzuie nu foarte intensa. Nasul este frumos, amintind de flori albe, parfumate, de grapefruit, polen, soc si note afumate.
Gustul releva note de socata, filigranate de lamaie, mar, piersica (dar ce vin alb din ziua de azi nu aduce a piersica? Cred ca sunt drojdiile si alte materiale oenologice folosite). Finalul este contradictoriu, citric si dulceag, cu para, zarzara, dar si cu nuante mai putin obisnuite de nuca prajita si pastise iuti- piperate.
In concluzie avem un alb fin, plin si racoritor, cu aciditate foarte buna, alcool bine integrat. Doar ca, fapt care ii mai ia din stelele de pe umar, exista un miez citric cam pronuntat, de "verde" machiat bine. Poate anul mai dificil, cine stie.
84 pct. Peste 40 lei. Se poate lua de aici un pic mai ieftin.
Etichete:
40-100 lei,
80-90,
cupaje,
feteasca alba,
sauvignon blanc,
Unicom Production Ceptura
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
4 comentarii:
Despre vin numai de bine, asta e clar. Chateau Domenii si-a format o baza de consumatori atrasi de calitatea vinului, si care aspira sa bea Davino. Eticheta cea noua e curata, eleganta, dar mi se pare ca seamana prea mult cu cea de la Corcova, atat ca elemente grafice cat si ca realizare.
Am rezerve despre calificativul de "cel mai elitist producator roman" -e dificil de catalogat astfel un producator intr-o piata atat de fragmentata.
Cred ca Unicom ar avea de castigat de pe urma unei restructurari a brandurilor si gamelor de produse, care sunt destul de dispersate: Chateau Domenii e entry-level, dar face nota discordanta; Domain Ceptura nu prea are identitate ca jucator in gama medie; DaVino e cunoscut si apreciat, dar cam singuratic si insuficient sustinut de gama medie; Flamboayant e rupt de restul, fara elemente comune.
Zic eu in calitate de consumator...
@vinuldincluj: cred ca Faurar e entry level-ul lor. In rest se prea poate. Au utilizat mai degraba extensii ale gamelor existente, decat o regandire a lor
Mie nu mi s-a parut eticheta de Chateau DOmenii atat de rea. Nu e vreo capodopera, insa se amesteca acolo, cu celelalte "normale". Denumirea, da..e cam aiurea. Insa asa zisa schimbare nu mi se pare ca ar aduce ceva nou. "Ceptura" se va confunda repede cu alti multi producatori din zona, iar design-ul...e la fel de fad.
"cupaj incercat si de altii, din juste motive" - la ce te referi?
@Berbecutio: Un vin din comuna Ceptura, cu denumirea Chateau Domenii. Eticheta e galbena printata astfel incat sa para mai veche decat este(la cel rosu). Pe eticheta scrie in frantuzeste "appelation dealu mare controlee". De ce? Vand acest vin in Franta sau Belgia? Ma indoiesc. Totul e blink-blink si vanare de vant pentru snobul roman.
Cat despre Ceptura, am o alta parere. Eu cred ca punand numele unei regiuni destul de cunoscute viticol si creditata cu calitate, se incearca capitalizarea pe acest plan. Adica "this is it!", acesta este epifania terroirului, a ce-i mai bun in aceasta zona oricum buna.
@ vinuldincluj: si eticheta de la corcova fiind de o originalitate iesita din comun sa inteleg? Sunt o mie una etichete frantuzesti de soiul acesta cu "chateau-ul " si via aferenta desenata in creion. Si basarabenii de la Purcari au acelasi design, intre noi fie vorba.
Trimiteți un comentariu