Vinul.ro nr. 64

Scriu pe sest despre acest numar, de ca si cum n-ar fi trecut mai multe luni de lene si contemplare a propriei inutilitati, in care n-am mai consemnat aparitia revistei. De altfel, zilele astea trebuie sa apara numarul 65, asa ca ma grabesc. 
Cezar Ioan deschide revista cu un articol optimist, despre vinul care cucereste litoralul, cu plajele si cluburile sale. La pagina 6 avem rubrica cool or not. Cool e cocktail-ul pe baza de vin. Nu prea sunt convins de variantele astea savante de spritz, dar toate miscarile noi, cu prosecco si aperol si diverse sucuri, mi se par din categoria super-spritz, adica tot spritz e, dar de fitze. N-o sa uit niciodata o ocaziune privata in care un om cu stare isi consuma propriul spritz- vin rosu demisec "custom made" la Panciu, imbogatit cu sampanie brut Da Vino tot de la Panciu, din 1998 sau 2000 (eh, cine oare isi mai aminteste aminteste de inceputurile a ceea ce azi e crama no.1 din Romania?). Omul avea un stoc de sute, mii de sticle, numai el stie de unde...
La categoria not cool e PR cu ranga. Stim cu totii ce este acesta, ba chiar am simtit de cateva ori atingerea blanda, virtuala, a rangii PR-istilor de la crama x sau y. Well, fuck you too, excuse my french. 
Urmeaza apoi o serie lunga ca ispravi ale Vinul.ro si ale partenerilor, diverse evenimente si petreceri, la care e misto sa te duci, dar nu e la fel de misto la citesti despre ele.
Valentin Cealafau trece in revista oferta de vin de la Mega Image. Cam nasol, dar nu e un caz unic; vinuri uitate in raft, dar si cateva private-label destul de reusite, de la Grama, Basilescu, Liliac, Corcova.
Am citit cu interes aticolul despre nmotive, Cristian Trusca si viitoarele private-label ".ro". Inteleg ca exista primul vin din aceasta serie- un cupaj de FR si SB facut de un oenolog italian cunoscut la Villa Vinea. Mi-a placut si conceptul etichetei care ofera doar un cod de scanat cu telefonul si care va duce consumatorul la o pagina de net unde va afla mai multe despre licoare. Bine presupun ca exista o contraeticheta unde vor apare informatiile cerute de lege. Sper ca s-au gandit la treaba asta cand au mesterit brand-ul. In rest, ce sa zic, Punct.ro, da? Parca mai exista un private label, al magazinului Goodpoint, care se numea Punct. 
Loreta Budin reprezinta un mare castig pentru revista, are un scris presarat cu ironie dar si subiecte interesante.  Gasim o "scurtissima" istorie a etichetei, si "vinuri cu swing"- asocieri ale vinurilor cu exsperiente multisenzoriale, adicatelea muzica, design si alte d'astea. 
Horia Hasnas a fost in vacanta si ne povesteste despre nestematele lichide ale Greciei, diverse vinuri si crame remarcabile. Ioan T. Morar se plimba de luni bune prin Provence si povesteste acum de Chateau de Fontcreuse, un nume cu vechime in Cassis. In alta parte a Frantei, Cezar Filip ne prezinta virtutile si istoria de 250 de ani ale cognac-ului Hine.
Gasim si diverse interviuri cu oameni din industrie- Andrei Ghegoiu, manager general Heinrig Distribution, respectiv Dumitru Varga, directorul Budureasca.
Razvan Stoenescu le zice bine "de la etilism la elitism", un articol pe care il puteti citi si pe pagina vin2.ro.
Iar in partea culinara a publicatiei, Marian Timofti ne educa somelieristic despre antreuri si ce vinuri merg cu ele.
Of, da' ce m-am lungit de data asta...Bun, inchei amintind ca recomandarile mele din acest numar se gasesc la pagina 54 si sunt Domaine Ceptura Blanc 2012 (87 pct) si Gigondas Guigal 2009 (89 pct)

3 comentarii:

loreta spunea...

multam fain pentru aprecieri :)

George Mitea spunea...

Le meriti! Dar am auzit un zvon prin vie ca ti-ai incheiat colaborarea.

loreta spunea...

temporar.