Sauvignon blanc 2010 V Cramele Recas

Am baut cateva sticle din acest vin, in ocazii colocviale, si a doua zi nu mi-am gasit suficiente cuvinte pentru a-l descrie. In afara de aciditatea foarte mare, buna la masa, mai ales la peste gras, si aroma predominanta de soc, si un gust citric, nu am gasit altceva de spus. Asa incat am desfacut o noua sticla cu hartia si creionul in mana, determinat sa-l fac sa spuna tot. Am pus becul pe el si iata ce a iesit.
In primul si primul rand culoarea este alb-galbuie cu discrete tente verzui. Nasul...ei aici e interesant, veti vedea. Soc. Clar! Fructul pasiunii (daca nu stiti gustul, vedeti ca are tic-tac niste bombonele cu aroma respectiva:). Pulpa de grapefruit. Limeta.
Amu' daca la riesling kerosenul e ciudatenia hip, la sauvignon e pipi de pisica. Si este. Am mai spus ca mirosul de fructul pasiunii mi se pare pe aproape, e tot ceva dulceag, cu tuse de diafane de fetid:), intepator. Ei bine, aici expertiza mea de ex-co-proprietar de matza isi va spune cuvantul, oripiland fara indoiala unii cititori, si facandu-i pe altii sa creda ca am luat-o razna. Ei bine, cand ai o pisica in apartament, esti mult mai familiarizat cu mirosul toaletei dumneaiei decat la curte, unde respectiva isi face treaba discret, cine stie pe unde. Ei, sauvignonul acesta mi-a adus aminte nu de lighenasul cu musuroiul de nisip ud, ci de miros banchetei din spate a masinii, unde jupana a catadicsit odata sa-si marcheze teritoriul. Dupa multe spalari si mult biocarpet, se putea respira, dar initial mirosul era destul de asemanator cu acest V de la Cramele Recas. Bun, si cu aceasta am incheiat cuprinzatorul periplu prin aromatica si fascinanta lume a nefrologiei feline.
Gustul ofera aciditate mare si unele note citrice-dulcege de corcoduse galbene, mar verde sau pielita de boaba de strugure cu 3 saptamani inainte de cules, lime si compozitul "miros de mocheta de hotel de 4 stele din Grecia insulara, deschis acum 2-3 ani" (copyright Alexandru Ioanovici), adica mai pe intelesul tuturor- un iz de sapun lichid/detergent parfumat cu aroma de piersica. Finalul este intens piperat, cu nuante dulci de sos dulce acrisor chinezesc si destul de persistent. Aminteste de un gewurtztraminer. Cine stie poate o fi cazut un strop.
Sa mai zic ca fata de 2009 e un progres. O usoara lipsa de corp, aciditatea e nitel cam mare pentru consum per se, asadar miorlaie dupa ceva de mancare. Peste gras, my pick, cum ziceam. Iuteala moderata a saramurii de crap mare se va combina fericit cu notele citrice si piperate ale vinului. 
17 lei. 82 pct. Bestbuy.

16 comentarii:

Anonim spunea...

Descrierea acestui vin e geniala, mai ales partea cu mirosul banchetei din spate a masinii, si de mocheta de hotel de 4 stele din Grecia insulara, deschis acum 2-3 ani. O data e amuzant, insa daca o tii tot asa, chiar o sa creada lumea ca ai luat-o pe aratura. Spor!

George Mitea spunea...

Ce sa zic... multam:)

Dan spunea...

Aciditatea imi ramasese si mie in minte relativ la Sauvignon V-Legends...Oricum ca si soi SAuvignon are o aciditate superioara. Sunt curios cum e 2010 ca nu am incercat inca.
Plus ca avand norocul (ghinionul) de a nu beneficia de companie felina in imediata proximitate pot aprecia "cum ar fi fost daca.."
Sau caut un prieten cu pisica...si ii cer un favor...doar ca o sa se uite cam ciudat la mine. :)
Oricum prin prisma review-urilor si a ce am incercat si eu, V-Legends mi se pare cea mai completa gama de vinuri corecte si la preturi competitive vis-a-vis de calitate.

George Mitea spunea...

Dan: sunt de acord cu tine in ce priveste gama V. La sub 20 de lei ofera destule. Am incercat de curand si cabul si pinotul. Nu sunt extraordinare, dar nu te dezamagesc, cel putin.

Dan spunea...

Pinot l-as catalog "cel mai putin dezamagitor" din ce am gustat pe piata pana in 25 de lei. Si il poti gasi si la jumatate din banii astia.
Cabernet-ul inca nu am incercat... poate pentru ca nu beau asa ceva decat cu carne rosie sau ceva mai greu si fiind vara mi-am reorientat meniul spre chestii mai usoare care merg cu vinuri albe, rose sau cel mult un Pinot, un Merlot mai usurel..
Ah, si apropo sa nu uitam Merlot-ul de la V Legends care e iarasi un best buy in clasa lui (daca il iei sub forma de Frunza atunci e chiar un hit).

Ciprian spunea...

Stelele, unde-s stelele? :))

Dan spunea...

Daaaa...4 stele??? Halatu', unde e halatu'..:))

George Mitea spunea...

doi zece doi zece. doua stele.
na scriu in litere, sa fiu mai
putin pragmatic:))

Berbecutio spunea...

"Aminteste de un gewurtztraminer. Cine stie poate o fi cazut un strop." Muscatul mi s-a parut mie c-ar fi stropit SB-ul.
Deci 2 stele = 82 pct. S-a notat. (sper ca o stea nu e egala cu 41 de pct :)) )

Dane, dupa mine 2010 e mult peste 2009, merita incercat.

George Mitea spunea...

Inca nu m-am hotarat asupra ratei de schimb. Eu am zis ca ar putea si gewurtz(habar n-am, nici nu stiu daca il mai cultiva) dupa finalul foarte condimentat. Poate mi s-a parut mie. In ziua de azi, cu drojdii&shit, se fac minuni, nu alta.

sunmirror spunea...

Tot ce pot sa spun e ca am o buna prietena din respectiva specie (felina). In calitate de bun prieten al ei, eu sunt ala care ii curata "toaleta". Ca locuim intr-un apartament. Si ca am baut vinul asta in weekend. Dar, din motive de neelucidat, nu am putut identifica oribila aroma in Sauvignonul asta de la Recas oricat am incercat. I l-am dat pana si pisicii sa-l miroasa, dar n-a parut interesata. :)

Acu serios vorbind, cel putin in cazul acestui vin, exista ceva acid-dulceag ce mi-ar putea aminti, cu putina bunavointa, de mirosul-al-carui-nume-mai-bine-nu-l-mentionam. Dar pentru nasul meu cele doua nu suporta comparatie. :)

George Mitea spunea...

:) fiecare e liber sa simta ce arome vrea, zice-se. Eu nu ziceam ca nu se poate mirosi vinul, ci ca e o "adiere" care-mi aminteste de...
In fine, poate m-am autosugestionat, cine stie. Sau poate nu.

sunmirror spunea...

Bineinteles ca nu incercam sa te contrazic. :) Vorba ta, fiecare simte ce vrea nasul lui, memoria olfactiva sau afectiva, imaginatia, pisica. :)

Tot ce vreau sa spun e ca eu m-am straduit rau sa recunosc respectivul miros si nu mi-a iesit. Dar asta conteaza mai putin.

Vinul mi-a placut si mie, cu toata exuberanta lui aromatica - la asa vin, asa postare. :)

George Mitea spunea...

Sorin, noroc ca ne citim numai noi- maniacii. Ma gandeam la cineva intrat intamplator si care citeste despre un vin cu aroma de pipi de pisica. La sfarsit, mai spui ca-i si best-buy. Cam ce parere isi poate face!:)) SI despre mine si despre vin...

Ciprian spunea...

Hehe, poate ar trebui sa adaugam la disclaimer: acest site nu incearca sa denigreze specia pisiceasca :))

George Mitea spunea...

true, true. Si "nici un animal nu a fost ranit sau lezat in demnitate in timpul degustarii vinului"