Attention shoppers: Vina Mar Sauvignon Blanc 2011 Reserva Especial!

Iata un vin alb delicios, venit tocmai din Chile, Casablanca Valley, anul 2011. 
Prezinta o culoare alb-galbuie cu vagi vestigii verzui. Nasul aduce a grapefruit, mosc, miere de salcam si flori de lamaita. In gura descoperim un vin de mare finete, in principal datorita echilibrului exemplar. Aceeasi coloana vertebrala articulata de impresii aproape identic naturale de grapefruit si in secundar- para pergament si indicii minerale. Finalul este lung, citric, in care domina- usor de ghicit- tot grapefruit-ul, dar si limeta si un strop de ceai verde. Nu exista indicii deranjante ale nivelului de alcool (13,5%).
Este extraordinar de baubil, depun marturie, spre rusinea mea. Cred ca voi incalca destule reguli ale asocierii cu mancarea spunand cele ce urmeaza, dar sa stiti ca n-a stat rau alaturi de un muschi de vita bine scufundat intr-un sos gros de curry. Prospetimea deosebita a vinului a facut ca iuteala si abundenta condimentului sa para suportabila, mai ales ca nu sunt un fan al condimentelor atat de "intruzive". In afara de aproape intamplatoarea asociere, presupun ca pestele, fie chiar sushi, fructele de mare sau salatele verzi- fac casa buna cu acest vin, dupa cum recomanda chiar producatorul. Un amanunt- o mica parte din masa vinului a fost baricata 4 luni.
87-89 pct (ma gandesc serios ca e genul de vin alb care poate evolua). 39 lei. Nu stiu cine il importa (poate tot Vino Vero), dar eu l-am luat de aici

11 comentarii:

Dan spunea...

Vad ca la SB deja te-a cucerit Chile..:))
Acum fara glume, vinuri excelente SB-urile de Chile plus cele de NZ (Marlborough)...

George Mitea spunea...

E un vin excelent:) Si daca era facut in Franta tot la fel de bun ar fi fost. Eu am baut si alte recolte si chiar pe cel din gama inferioara, si spre deosebire de acela care este mai impetuos si recunosti lumea noua in el, acesta este foarte echilibrat si elegant. Recomand!

Dan spunea...

Stiam de ei ca fac vinuri bune. Ei si cu Misiones de Regno au un RPC excelent pe vinuri. Eu am incercat SB din gama inferioara si era un vin foarte bun, etalon pentru un SB de Lume Noua, cum spui si tu...Acum sunt curios si o sa il caut is pe asta.

George Mitea spunea...

Nu e intamplator ca vinurile Vina Mar si Misiones sunt la fel de bune. Ambele crame sunt detinute de acelasi proprietar, Southern Sun Wine Group, pe numele sau

Dan spunea...

That explains it...probabil ca au aceeasi vinficatori.
Mi se parea mie ca prea seamana intre ele, dar dadeam vina pe Chile..:)

George Mitea spunea...

Da, e posibil sa fie chiar aceeasi crama, cine stie. De pe site-urile lor nu reiese clar.

Marcel spunea...

Ma bucur ca verdictul meu este confirmat.Cand mi-au fost prezentate pentru prima data vinurile vina mar mi s-a spus ca reprezinta un fel de divizie de lux a producatorului. Indiferent de soi si recolta vinurile din gama rezerva especial mi-au placut mereu, fara exceptie.

Ciprian spunea...

Vinurile albe din Lumea Noua ma atrag mult mai mult decat cele rosii. Au mult fruct dar, in acelasi timp, au si destula aciditate pt a balansa. La capitolul albe, au inteles mult mai bine cum trebuie sa stea treaba :)

George Mitea spunea...

@Marcel: Asa este, multumim de sugestie! Am gustat si reserva Misiones, care e aproximativ in acelasi pret, dar e un vin mai popular, pare mai dulce si mai untos.
@Ciprian: sunt convins ca exista si rosii foarte bune, dar trebuie cautat cu atentie:)

xolv spunea...

din pacate, 2011 e cu mult sub 2007. olfactiv mult pepene verde, dar corp si aciditate slab de tot

George Mitea spunea...

te cred pe cuvant, experienta mea cu 2007(incercat in august 2010) nu a fost tocmai epocala. Aciditatea mi s-a parut ok la vinul acesta. Exista aceasta moda de a "carbogazifica" vinul pana devine aproape perlant. Acesta mi-a placut tocmai pentru ca nu simti mii de ace pe limba, dar e bine echilibrat acum. Nu stiu daca va tine 1000 de ani, ca n-am de gand sa aflu:)