Din vechime: Shiraz Finca El Carcon 2007 Jumilla Spania

Acu' o mie de ani, pe cand Santomas Antonius a ramas golit de ganduri, inaintea sa, pentru bunavointa zeilor, a fost sacrificat ritualic acest shiraz spaniol. Intamplarea fericita a fost asocierea lui cu niste mici, chestie magnifica, pe care v-o recomand. N-o sa va mint spunand cate lucruri imi aduc aminte despre el, dar imi amintesc ca avea un corp bun, lejer, ilustra aroma de afumatura, amprenta soiului si motivul pentru care se asociaza atat de bine cu gratarul, fara defecte monstruoase, ceva fruct si baric, cu un final decent, nu prea memorabil, dar condus de un tanin bine integrat. Daca va intalniti cu el sa stiti ca nu-i de rau, dar nici conversatii sclipitoarea n-o sa purtati.
Vreo 25 de lei la Billa.

PS: cu aceeasi ocazie Chamarre Cabernet/Grenache 2006(13 lei Billa) s-a prezentat dezastruos, cu un iz de rugina/baric nespalat incredibil de persistent. Poate n-a fost pentru mine, dar n-as putea recomanda asa ceva. Avand in vedere ca firma frantuzeasca a intrat in insolventa, ma gandesc ca n-am patit-o doar eu.

4 comentarii:

Anonim spunea...

Nu l-am gustat inca, dar trebuie, intrucat vreau sa-l compar cu Syrah de la Recas, care este absolut superb!
Insa ce mi-a atras atentia a fost comentariul la Chamarre Cabernet din Billa, pe care nu am putut sa-l beau, motiv pentru care l-am varsat la toaleta! "Dezastruos" e bine punctat.

George Mitea spunea...

Salut,
Imi permit totusi sa-ti spun ca exista vreo 3 syrahuri Cocosul in comert simultan. Daca imi amintesc corect: unul din 2007(cu medalia pe eticheta), unul din 2008 si un monocupaj din ani diferiti. Nu le-am gustat pe toate, din cate am citit sunt toate ok in anumite marje de eroare, dar sunt destul de diferite in gust.

Anonim spunea...

Multumesc de atentionare.
Eu l-am gustat pe cel cu medalia pe eticheta (deci cred ca 2007).
PS: eu eram "anonimul" de mai sus, dar nu imi functionase autentificarea pe site.

George Mitea spunea...

Clement, cu placere. Te mai astept si altadata:)
Sa stii ca in pretul acesta si chiar mai ieftine poti gasi Lindemans bin 50 sau chiar micul Sunrise de la Concha Y Torro, chestiuni cel putin la fel de bune precum shirazul spaniol de mai sus