CUI BONO?

Am hotarat sa iau o pauza activa. Am devenit un soi de critica de intampinare pro bono a tuturor experimentelor producatorilor nostri sau a tarelor distributiei de vinuri. Cele doua sticle de Feteasca Neagra (Cocosul si La putere) a celor de la Recas m-au facut sa-mi dau seama cate alte lucruri puteam face cu vreo 70 de lei. “Cocosul” 2009 e un soi de must alcoolizat, presupun ca e alcoolizat pentru ca n-am baut suficient ca sa-mi dau seama. Pai, daca doream asa ceva plateam 5 lei pe un primeur frantuzesc de mana a saptea. La Putere s-a dovedit un vin straniu cu un gust “ascutit” de baric si cam atat, bahlit, murdarel, cum preferati, fara structura. Noroc(?) ca era la promotie(34lei). Nu insist, am luat si “tepe” mai plenare, dar m-am gandit ca scopul acestui blog a fost initial descoperirea varietatilor romanesti. Apoi, indeplinit pe cat posibil acest scop, am inceput sa ratacesc prin lumea vinurilor, pana cand ratacirea a devenit un scop in sine. Ei bine, m-am cam plictisit. O sa reiau propriile mele recomandari, imi voi oferi mie insumi premiul de a avea cat mai putine surprize neplacute.

Mai vorbim.

4 comentarii:

Mihnea spunea...

Eu iti mai felicitasem candva curajul de a incerca toate "propunerile" comerciale romanesti din zona vinului. Trebuie sa ai atat stofa de erou in tine cat si de martir, pentru ca traim in Romania si nu intr-o tara cu comert civilizat.

Nu ma surprinde deloc decizia ta, chiar ma intreb ce ti-a luat atat timp!

Tu stii parerea mea despre vinurile romanesti: 1. Daca nu ai o relatie directa cu producatorul, de la care sa si cumperi vinurile, mai bine lasa.
2. De asemenea, nu lua vinuri romanesti peste 50 de lei decat daca le-ai incercat gratis in prealabil si daca pct. 1 e indeplinit.

In rest, ficatul sa ne tina, ca otravuri vor fi si mai departe :-))

George Mitea spunea...

Mihnea, ai dreptate. Cred ca in curand logo-ul va fi "lucruri bune despre vinuri straine cu cateva exceptii". De acum incolo o sa incerc doar vinuri pentru care exista receptare critica extinsa pe net. E si o chestie de bani pana la urma. Daca producatorii mi-ar trimite produsele lor "spre competenta mea evaluare" ar fi una, dar sa-mi mananc sanatatea, timpul si banii experimentand esecurile lor ar fi cam deplasat. Nu vreau sa se inteleaga ca m-am suparat ca ciobanul pe sat, ci ca e o decizie la care m-am gandit destul de mult.

philip cox spunea...

Dl Mitea,
Imi pare rau ca ai avut un experienta negative cu aceasta vinurile. Am gustat o si eu astazi, (e drept moastre pastrat in conditie ideala)- si amandoi mi sa parut absolut ok. Le am degustat recent la multe targurile,- si chiar a fost in citeva concursurile internationale- , toate cu rezultate bune.
Asta imi dau de gandit ca exemplarii care ati degustat dvs- a fost in cel mai probabil caz pastrat undeva in conditie foarte vitregi si au pierdut din calitatile. Vinurile noastre de aceasta nivel de pret sunt subiect al unor tratemente minimal de stabilizare (filtrare, clarificare e.t.c)- , pentru a pastra gustul cit mai authentic-, dar daca nu sunt pastrat in conditie bune ( temperatura/umiditate stabilia- si sub 20 C)- poate pierd calitatea in citeva zile. Find ca avem mare probleme cu retele commerciale in Romania-95% din care nu o inteleg aceasta subiect- , sunt sigur ca asta santamplat.
Daca imi dati addressa dvs postala- , asi fie bucorous sa va trimit unor moastra- bine pastrat- absolut gratis!.
Philip Cox
Cramele Recas

George Mitea spunea...

D-le Cox,
Se poate sa fi fost pastrate gresit, poate era prea cald in ziua in care le-a transportat curierul, etc. Nu ma mai obosesc sa individualizez vinovati. Oricum, cel putin in cazul Cocosul sigur nu transportul a fost problema. N-as vrea nici sa jignesc persoana de la care le-am cumparat. Cine stie care e de fapt problema. Sunt sigur ca nu asa sunt ele de la crama, ar fi sinucigas. Accept oferta dumneavoastra, tocmai pentru ca n-as vrea sa creada cineva ca Recas face vinuri proaste. Insa, credeti-ma, vinurile respective aveau probleme. Am spus si alta data ca privesc Cramele Recas ca fiind de partea buna a lucrurilor, in general. Sigur, sunt lucruri care ar trebui indreptate, mai ales la branding, dar nu sunt eu etalonul sau cel mai in masura sa dea asemenea sfaturi.
Dati-mi un test la agmitea@gmail.com si va voi trimite datele.