Lucruri bune reloaded: SB Reserva 2007 Vina Mar Chile


Am inceput un proces de reevaluare a vinurilor pe care le-am recomandat in trecut. Evident, ma asteptam la surprize mai putin neplacute decat in cazul unor vinuri lipsite de receptare critica pertinenta. Lucrurile au stat asa cum ma asteptam, dar au fost mici surprize explicabile, as zice.
Sauvignon blanc, Vina Mar Reserva 2007, Casablanca Valley, Chile. Acest vin (in ipostaza 2006) a primit 90 de puncte in Ghidul Vinul.ro, fiind al doilea in ordinea punctajelor (din peste 400 de vinuri evaluate), sau primul daca avem in vedere ca no. 1 a fost un sherry, deci un vin fortificat care nu este 100% must fermentat. 90 de puncte pentru o sticla de vreo 25 de lei este enorm. Ei bine, nu cred ca au gresit prea mult.
De la inceputul anului, cand l-am gustat prima oara, imi aminteam finalul persistent de grapefruit copt, aciditatea extraordinara. Am gasit acelasi supervin la un pret rezonabil, un vin alb exemplar, aproape fara defecte, in care nota de grapefruit copt este extrem de asemanatoare fructului, si in plus am detectat de data aceasta, pe langa mandarine, mar, ananas, si arome de fructul pasiunii si mango. Trebuie sa spun ca in propria ierarhie l-as salta ceva mai sus de cele 85 de pct initiale- de data asta- 87.
Exista si o parte neplacuta a redescoperirii, anume a doua sticla din acest vin, care s-a prezentat ca un frate geaman, imbatranit prematur, cu burta si cearcane evidente. De parca erau 3-4 ani intre ei. Usor oxidat, fara aciditatea atat de revigoranta a celei dintai. Acestea sunt riscurile “romanesti”. Cumperi doua sticle din acelasi lot, de la acelasi comerciant si una te entuziasmeaza, a doua te aduce cu picioarele pe pamant: chiar daca crezi ca ai gasit un chilipir la pretul asta, nu te bucura prea tare- nu sunt doua sticle la fel…

0 comentarii: