O cina la Zahanaua Zexe cu M1 Crama Atelier

Dupa o zi grea la concursul Vinul.ro am fost invitati la o cina la zahanaua Zexe sustinuta de M1 Crama Atelier. Locul-foarte frumos, elegant si chic. Crama Atelier- probabil cea mai buna idee pe care a avut-o Murfatlar de multa vreme. 

Am gustat trei vinuri: 
Chardonnay 2011 Leat 6500 2011, 14 luni in stejar, 14%.  Nas de lemn (vanilie, lemn parfumat), fructe exotice. Vin cu aciditate buna, surprinzator de fresh in gust, cu suc de grapefruit indulcit, ananas. Vanilat si usor untos pe final. 84.  
Pinot Noir 2011 Leat 6500, 12,5%, arome prăjite de cafea, espresso, rom, barnyard, in gust nuante de iaurt cu fructe (zmeura, afine rosii). In acest sens usor dezamagitor (tot datorita propriilor prejudecati care imi creaza asteptari mai zemoase, de suc de cirese si fructe de padure proaspate), dar overall un vin bun., sau foarte bun pentru cei pe care nu-i deranjeaza aceste tuse lactate si  esentele de cofetarie. 84
Feteasca Neagra Arezan 2011 13% alcool. Rom, ciocolata, magiun, vanilie. Senzatii glicerinoase, prune uscate, taninuri fine, o adiere de ierburi aromatice, dar parca inca prea marcata de lemn. Imi amintesc ca am gustat vinul intr-o faza beta, in octombrie 2012 si sincer mi s-a parut mai...vivace atunci.  Cine stie, in naivitatea mea pot spera ca fructul sa faca un comeback spectaculos... 85

Seara in fine a fost reusita, locul minunat, cum ziceam, plin de obiecte ciudate si misterioase, mancarea delicioasa si vinurile bune. Discutiile din separeul scrumierelor au fost cel putin la fel de mustoase.
Una peste alta se vede ca La Crama Atelier se doreste si se face o treaba serioasa. Ba as zice ca si Murfatlarul cel mare incepe incet-incet sa ofere vinuri surprinzatoare prin calitate. De urmarit!









0 comentarii: