Domaine Ceptura Rouge 2009 DAVINO

L-am incercat ieri seara. Vin foarte bun. Sticla mea mi-a soptit in momentul in care am debusonat-o: "ai ajuns la timp, nu prea mi-a placut in debaraua aia, mai ales ca am impartit cutia cu un merlot bulgaresc ieftin care mirosea a telemea si un tokaji care fredona incontinuu dulcegarii in ungureste. Plus ca a fost cam cald pe aici vreo doua zile, mi-ar prinde bine un dus. Data viitoare sa fii mai atent. Sunt o doamna, nu ma poti arunca asa intre toti necioplitii" 
Vinul. Initial e compact si cam mut. Apoi (dupa 20 de minute) scoate din el ceva de carmangerie, ficat (de cod), carne macra. E la limita interesantului cu neplacutul. Dupa inca vreo 2 ore s-a stabilizat in ceva mai familiar. Aduce a condimente, afine, prune uscate, cirese negre, cu invelis de cafea moderat indulcita si praf de cacao. Cupajul de cabernet, merlot si feteasca se prezinta fin, si baubil din cale afara, desi e puternic (14,6% alc), are taninuri invaluitoare ca o panza de paianjen. 88 pct. Insa iata ce lot blindat are Davino daca echipa satelit- Ceptura rosu (astazi "Iacob")- a fost destul de aproape valoric de DCR, cel putin in editia de campionat 2009.

0 comentarii: