Drusian Prosecco Valdobbiadene Brut


Acest Prosecco Valdobbiadene brut este non vintage, dar foarte proaspăt, cu certitudine lot recent. Strugurii de Glera ai lui Drusian provin de pe coline atât de abrupte încât mecanizarea e imposibilă, e nevoie de niște Giovanni (sau poate niște Vasile sau Vasilica, căci știm cazul româncelor aduse în plin lockdown cu un private jet in Alto Adige) să întrețină și să recolteze viile. 
La proba paharului s-a prezentat foarte bine, surprinzând încă de la turnare prin persistenta și diametrul mic al bulelor, semn ca oamenii ăștia știu ce fac. Aromele sunt clare, de pere, caise, mere verzi și unt, gustul are aderență pe palat, ca o para Williams suculentă. Carbonația este bine drămuită. Pe final, apar ușoare note tonice, de migdale, deștept înșurubate pe ideea comodă și familiară a unui spumant accesibil precum Prosecco. 
După cum se vede din fotografii am început în paharul meu obișnuit, cum fac cu mai toate vinurile, dar după câteva înghițituri am transferat vinul în flută și așa l-am terminat, pentru ca diferența mi s-a părut semnificativă

Drusian Francesco Prosecco Valdobbiadene Brut NV
11%, 60 lei, winedistrict.ro


0 comentarii: