Cramposie 2013 Istros Domeniile Ostrov

Sa ne intoarcem la o mica descriere de lichide. Sa fie vreo doua saptamani de cand mi-am notat cateva lucruri despre ceva numit Istros. Este o gama de retail produsa de Domeniile Ostrov, companie care mi se pare ca este pe drumul cel bun dpdv al vinului. Adica cel putin se incadreaza in conceptul de "vin corect" si cu inclinatie spre rest de zahar mai mic. Un alt motiv pentru care am scos din portofel fabuloasa suma de 15 lei (sau asa ceva) este varietatea de vita de vie si anume: cramposie. Apropos, probabil stiti deja, cramposia e mama cramposiei selectionate. Practic cea selectionata a fost creata de cercetatori cu scopul de a ameliora soiul ancestral, care are unele neajunsuri in privinta fecundarii. Numai cine are experienta vinificarii celor doua soiuri ar putea sa ne spuna care sunt diferentele intre ele, daca exista- la nivel organoleptic. 
De-a lungul timpului am incercat diferite astfel de interpretari- de la antica Cramposie de Murfatlar- produsa de Vinarte, la panoplia de producatori din Dragasani unde se cultiva intensiv varianta selectionata, la cea de la Intervitt Zimnicea (de unde am incercat diferite variante de selectionata), la Arezan, de la M1 Crama Atelier si iata azi- Ostrov. Am o banuiala ca viile sunt relativ vechi, intrucat mai mult ca sigur la replantari s-ar utiliza varianta updatata a strugurelui.

Olfactiv gasim cârcei de viță,  flori albe, mar verde și un iz greu de tradus, miroase ba a ceva glicerinos (turkish delight, sugiuc, ca tot ne trimite imaginea de pe ilustratie la precupeti in salvari), ba aduce ceva mineral. Din acest punct de vedere seamănă cu cramposiile de la Intervitt Zimnicea (cu care împarte același IG Terasele Dunării). Gustul e destul de texturat, plin,cu tuse de para, mar și pe final zarzara. Nu e ceva iesit din comun, dar are ceva al sau, chestiune care impreuna cu pretul decent- ma face s-o plasez de partea buna a vietii, in jurul celor 80 de puncte. Procentul de alcool este si el extrem de prietenos (11,5%) si predispune licoarea la consum colocvial.



0 comentarii: