Keraban Incapatanatul a ajuns in Bulgaria: Enira




Dupa un vin turcesc, am ajuns, in tentativa de a inconjura Marea Neagra precum incapatanatul erou al lui Jules Verne, in hypermarketul Real. Au aparut in raft trei dintre vinurile bulgarilor de la Enira. Iaurt bun, castraveti, prejudecati, Tzvetan Todorov, animozitati istorice, Stoichkov, rege prim-ministru, etc.

Enira 2006- un cupaj de merlot, CS, syrah si petit verdot. Nas condimentat, fructe rosii. Tanini fini, vin elegant, curat, cu alcool bine integrat(14,5%). Cacao, mure, ceva vegetal, putin iod de la o dulceata de nuci. Final frumos, cacao si ceva dulce- o iluzie de fructe confiate. Deloc rau, dar parca 50 de lei e cam mult. Am auzit ca "la altii era mai ieftin", vorba reclamei. 86 pct. Si un mare plus pentru ca sunt singurii oameni care se lauda cu 84 pct de la Robert Parker. Daca erau australieni, mureau de rusine:)


Easy 2008. Un merlot. Aici am fost un pic nelamurit. Dupa deschidere, vinul s-a prezentat bine, cu un nas intunecat, de condiment si rosii la borcan (un pic fermentate), o senzatie de vinisor, dar cu alcool din belsug, cam netinut in frau (14,5%). Corp bun, simplu, de cafea, piele, baric afumat. Destul de persistent. Totusi dupa 20 de minute de usoara frapare vinul s-a schimbat radical, ajungand foarte asemanator cu un alt merlot decent- anume feteasca neagra private reserve de la Halewood (2006, daca doriti sa fiu precis). Ironie inclusa. Tanini salbatici, fructe de padure, aciditate mare. Dezagreabil. Dezechilibrat. De'astea avem si noi, doar ca ceva mai ieftine. Asa ca beti-l usurel, dar grabnic. Nu-l lasati prea mult la aer, ca se-nneaca. 50 de lei, dar cel putin aceasta sticla nu-i face. Face insa cu varf si indesat 19, echivalent in leva, daca il iei de la Metro Ruse, precum amicul wineandknives.
80 pct la 10 minute dupa deschidere. 75 dupa 60 de minute. Si mai departe nu mai stiu, ca s-a terminat materialul didactic:)

poze: vinul.ro

7 comentarii:

Bogdan Bocse spunea...

o sticla de Enira 2006 mai am si eu in colectie, luata de la mag. Origine si nu din Real, dar parca la acelasi pret 50 sau 60 de lei. inca nu il deschid, il las pentru zile mai ploioase sa-mi povesteasca mai multe :)

Bogdan Bocse spunea...

isprava ta de a face inconjorul Marii Negre cu ajutorul vinurilor seamana cu ce s-au apucat sa faca niste prieteni de ai mei: http://thefamilywithoutborders.com/.

George Mitea spunea...

Enira 2006 nu e rea, asta sigur.
Foarte bun blogul familiei fara frontiere. O sa-l citesc!

Ciprian spunea...

George, vinul asta a fost atat de easy ca mi-am uitat sapca la tine :))

Alcoolul ala salbatic mi-a dat dimineata o durere de cap de-am zis ca nu-i adevarat...

George Mitea spunea...

Mda, am remarcat. Nu ti-am impartasit suferinta, din fericire. Dar, mai stii, poate roseul de Corcova sa fie vinovatul?

Bogdan Bocse spunea...

Intr-un final am deschis sticla de Enira 2006 sambata seara. Problema mea cu vinul asta a reprezentat-o alcool-ul, nu prea bine integrat si care imi ardea papilele. Scriu despre el, mai pe seara :)

George Mitea spunea...

Eh, cred ca i-am nimerit temperatura optima de consum. De aceea, nu m-a "abuzat". La Easy 2008, insa, treaba a stat cam rau. Mai rau pentru amicul Ciprian, am auzit:)