Miercuri 27 iulie 2011 am onorat invitatia lansata de
Wine Soul (via
the boss Dan Bundur), intelegand prin aceasta noua divizie premium a gigantului Murfatlar (reprezentat de
mai marele Gheorghe Cosmin Popescu), la lansarea nu a unor vinuri (desi au fost vinuri, nimic de zis), as zice, ci la lansarea unui proiect, a unui plan.
|
Starul serii: cupajul rosu |
Etajul superior al restaurantului
Charme (din centrul vechi al Capitalei) a fost invadat de jazz acustic cantat competent de 3 baieti veseli, de bloggeri si de ziaristi, si fatalmente de voie buna.
Trei sunt vinurile lansate cu aceasta ocazie, grupate intr-o extensie a cunoscutei game 3 Hectare, numita 3 Hectare Sable Noble (nisipuri nobile). Asadar sunt la inceput de drum. Chiar daca nu-mi pot infrana spiritul critic notand ca mai e apa pe Dunare de curs si valuri saline de spart intre malurile Dobrogei, trebuie sa remarc ca s-a facut ceea ce era mai important: s-a inceput! S-a inceput lucrul la o divizie de vinuri premium, dorite cu un raport calitate-pret bun si tintite spre horeca. S-a inceput lucrul la crama mica din interiorul cramei mari, ceea ce inseamna tehnologie, instalatii, infrastructura (inclusiv de vanzari) diferita. S-a batut palma cu Razvan Macici, cellarmasterul Nederburg (adica seful vinificatorilor gigantului sud-african), un winemaker de top la nivel mondial, ceea ce presupune o tinta destul de inalta. Nu de alta, dar nu cred ca ar fi venit daca nu i s-ar fi asigurat toate conditiile. Totusi trebuie spus ca rezultatele muncii sale (si a intregii echipe) se vor vedea de la vinurile recoltei viitoare incolo, aceste vinuri lansate mai ieri fiind produse de actuala echipa, in aceeasi crama cu toate celelalte vinuri ale companiei.
Se zic ca topul a fost in ordine crescatoare: rose, alb si rosu, fiecare asortat cu diverse preparate culinare. Cei de la Charme si sommelierul Cristian Baschir si-au facut treaba ireprosabil. Roseul 2009 (100% cabernet sauvignon) a surprins prin culoare inchisa (pentru un rose) amintind de clairetul bordolez si a adus multe fructe rosii, petale de trabdafiri, vata de zahar, capsuni nitel necoapte, un final lung, dar si o lacuna la nivelul aciditatii. A mers bine cu pieptul de rata cu dulceata.
Vinul alb (60% Pinot Gris 2009 si 40 sauvignon blanc 2010) a adus un nas bogat aromatic, intens floral si cu indicii dulci, cu un corp varatec, citric, bine pus in valoare de aperitive. Aciditatea e mai degraba moderata, dar din nou pe fondul asocierii cu sushi (sau sa fi fost ceviche?), a fost mai bine scosa in evidenta. Trebuie baut intr-un timp rezonabil, adica repede, daca sta prea mult in pahar se plictiseste si pleaca.
Vedeta si o buna surpriza la nivelul raportului pret-calitate (20 lei fara TVA) a fost cupajul rosu 2008 (85% cabernet/merlot si 15% feteasca neagra 2009). Cu un nas initial obraznic, cu aciditate volatila si alcool, s-a domolit in ceva mai mult timp decat au presupus organizatorii. Dar odata ce a facut-o s-a relevat ca un vin suplu, ce m-ar fi pacalit ca este un pinot noir, sau un beajolais village, sau chiar o babeasca neagra (din visurile si imaginatia mea, desigur). Un nas rustic si un corp cu fructe rosii, pruna, cirese, afine rosii, mediate de un iz mineral, sudic. Aici culmea! aciditatea mi s-a parut usor iesita din corp, dar pot pune ramasag ca mi s-a parut astfel din cauza temperaturii de servire ceva mai mare decat ar fi trebuit, zic eu.
Acest vin mi s-a parut un succes, si ii felicit pe creatorii sai pentru realizare: 81 pct dupa prima impresie!
Seara a fost reusit intregita de un pahar de Zaraza 7 stele alaturi de un cigar dominican de cea mai buna calitate.
Concluzia daca mai simtiti nevoia de una ar fi ca in urma excelentei organizari a evenimentului si sub imperiul noilor si sanatoaselor proiecte, ceva minunat se poate intampla, la nivel de premium serios si real, la Murfatlar. Resurse sunt, vointa este, au cu cine, ca sa zic asa, au si cu ce, asadar succes Murfatlar! Noi cei din linia intai a online-ului stam cu ochii si cu gura (mai ales, he he!) pe voi!