M-am gandit ca ar fi cazul unei nou review al prezentei online a marilor producatori de vinuri, mari cel putin dupa cifra de afaceri.
Vreau sa spun din capul locului ca daca cineva de la aceste companii inca mai considera ca un site www si/sau o prezenta activa in mediul online (cum ar fi site-uri de socializare) reprezinta un aspect optional, daca nu o pierdere de vreme, atunci- dupa parerea mea- nu intelege contextul in care ne gasim in 2014.
Apoi, dupa cum nu sunt specialist calificat in vinuri, tot la fel nu am vreun atestat care sa-mi certifice competenta in flash si html. Dar, atat in ce priveste informatia online, cat si la vinuri, am o calitate indubitabila: sunt consumator. De unde si dreptul meu in a-mi da cu parerea.
Azi vom incepe cu
Murfatlar.com
Site-ul Murfatlar este acelasi de ani de zile. Nu s-a mai introdus nimic nou. Suntem intampinati de doua casute. Daca dam click pe cea din stanga, incepe un fel de filmulet flash de prezentare, in care trebuie sa dam click pe razele de soare, albine, struguri si soparle pentru a avansa in poveste. E un lucru inedit, in masura in care acelasi lucru poate ramane inedit 4-5 ani la rand. Casuta din dreapta dupe spre un loc mai conventional, unde se prezinta portofoliul. Avem de ales intre limbi: romana, engleza, chineza si rusa. Muzica, foarte zen, e pe on in modul default. Poti sa o dezactivezi, insa de indata ce dai click pe ceva, va incepe iar. Poate fi enervant. La fel e si faptul ca indiferent ce optiune alegi, aceasta se va deschide nu in browser ci ca pop-up.
Vinurile prezentate sunt aceleasi de cand haul, prezentarile sunt generice, lipsite de specificul unui an de recolta sau altul. Etichetele s-au mai schimbat in realitate, dar pe site- nu.
Sectiunile de "presa" si "comunicate" au cate trei intrari cu aceleasi titluri "gggggg" sau "uuuuuu", semn ca fie un copil de 2 ani s-a jucat la tastatura cu site-ul deschis in mod developer, fie cei responsabili si-au bagat picioarele si nu in cuva plina de struguri.
In sectiunea "forum" sunt 4 "topicuri", deschise de un administrator in 2010. Niciun comentariu.
De curiozitate am accesat si varianta in engleza a site-ului E acelasi lucru, nimic notabil.
In concluzie: un site facut ca sa fie, cu o mie de ani in urma, acum in paragina, napadit de iedera, fara valoare informativa reala. Lipsa de actualizare de la origine si pana in prezent denota un interes furibund pentru promovarea produselor in mediul online si pentru informarea clientilor.
PS: Interesant este faptul ca un side-project Murfatlar axat pe vinuri de calitate, vorbesc aici de M1 Crama Atelier (cramaatelier.ro), beneficiaza de o prezenta online la un nivel incomparabil mai bun decat firma mama. Si prezenta pe facebook e sustinuta, existand actualizari cel putin zilnice, pe cand colosul din spate nici nu cred ca are pagina pe respectiva retea de socializare. Daca are va fi foarte greu de gasit prin salba de "crame murfatlar"(adica francizele) din toata tara. Din nou, nu se poate sa nu sesizezi ironia.
mda, ai dreptate...Mai au si siteul Crama Murfatlar tot plin de molii si naftalina...
RăspundețiȘtergereNimeni nu-ti spune ce tip de vin este: sec/demi/dulci, nivelul de alcool etc..
http://www.cramamurfatlar.ro/
Corect! Insa acela e site-ul francizelor care apar si dispar prin mall-uri. E pe partea de vin varsat si alte oratanii.
RăspundețiȘtergere