AVERTISMENT

Poate ati remarcat mica casuta din josul paginii. De ce a aparut ea? Pentru ca unii dintre prietenii mei bloggeri au trebuit sa suporte mojicia unui producator, al carui reprezentant legal nu poate fi decat un badaran, sau, in cel mai bun caz, un tip normal care a prins o zi foarte proasta si a simtit nevoia sa se "descarce" pe cineva. Am avut si eu parte de astfel de atitudini, dar nici chiar asa. E drept ca aceasta atitudine m-a facut sa am scrupule asupra aspectelor legale ale luarii de atitudine in spatiul public. Ergo...
In loc sa descopere printr-un act onest de introspectie de ce vinurile sale nu iau marea medalie de aur de la Bruxelles, producatorul cu pricina s-a gandit sa se burzuluiasca la un blogger, chestie mai facila.
Da, domnilor producatori, sa fie clar: noi suntem de vina pentru vinurile voastre mediocre! De ce? Pentru ca de naivi ce suntem le cumparam! Daca n-am da bani pe ele, poate ati intra in mai multe sedinte, speriati de umbra falimentului, si poate in urma lor ati face vinuri mai bune. Daca puteti!
Asa este, nu sunt specialist, doctor in vinuri, etc, etc, dar judecand multe din produsele voastre, nici voi nu sunteti!
Apoi, mi se pare amuzanta ideea ca doar "specialistii" ar putea sa-si exprime vreo parere critica in public despre vinurile voastre. Dar specialistii lucreaza in domeniu, si cu mare greutate ar dori ca prin onestitatea exprimata la un moment dat, sa dea cu piciorul unei potentiale colaborari lucrative. Asa ca ar fi mai bine pentru toata lumea daca n-am spune nimic critic despre vinuri. Ar trebui doar sa le ridicam in slavi si sa cadem pe spate cand ne invitati la vreo degustare. Apoi, daca-mi permiteti comparatia, iti trebuie o diploma in chimie alimentara ca sa remarci ca o paine este ranceda sau mucegaita?
Nu ma deranjeaza ca multe din produsele voastre nu sunt de clasa mondiala. Nici nu trebuie. Orice produs are o tinta, un public, un orizont de asteptare. Multe din vinurile voastre nu sunt opere oenologice, dar in raza lor de pret, sunt super-ok.
Dar nici voi, dragilor, sa nu va bateti cu caramida in piept ca sunt cine stie ce minuni comparabile cu vinuri bordoleze celebre! Aceasta lipsa totala de realism in propria evaluare este cauza multor probleme, pe care, iata, le revarsati asupra cui nu trebuie.
In cinstea industriei romanesti de vinuri inchin astazi un gin tonic cu multa gheata! Hai noroc!

PS Lecturi suplimentare:

13 comentarii:

  1. Perfect punctat, George!

    Am urmat si eu exemplul vostru si am postat un disclaimer...

    Trebuie sa luam atitudine de fiecare data cand se intampla chestii de genul asta. Tocmai pt ca asemenea indivizi au fost obisnuiti cu o tacere si supunere totala...

    RăspundețiȘtergere
  2. Ciprian, ceea ce ar fi bine de inteles este ca acest post este de fapt un avertisment catre producatori, avertisment propagat cu mijloacele noastre infime.
    Nu suntem salariati, nu primim prime, sponsorizari, bani de reclama, etc. Nu ca unele colaborari n-ar fi bine-venite, cata vreme sunt normale si oneste.
    Astfel de situatii te fac sa te intrebi daca nu cumva esti un ciudat cu complex mesianic. De ce sa te lupti cu morile de vant?! De ce sa-ti asumi un rol de informare publica cand n-ai aproape nici o satisfactie, dar iti mai iei si castane in cap?
    "Cine te-a votat pe tine, bloggere, judecator al muncii mele?", zice cu furie condescendenta producatorul, de ca si cum as fi colegul de joaca care l-a pocnit pe fiu-su.
    "Sunt ala care-ti cumpara vinurile, nene!", vine raspunsul. De fiecare data cand platesc la casa de marcat o sticla de vin, castig dreptul la opinie. Asta asta se fac ca nu pricep!

    RăspundețiȘtergere
  3. La doua avertismente nu se da automat cartonasul rosu?

    RăspundețiȘtergere
  4. Bineinteles. Rosu, implicit eliminare si suspendare cateva etape sa se invete minte :))

    RăspundețiȘtergere
  5. io vă admir, serios, pentru delicatețea cu care ați răspuns respectivului mesaj. io am ales demult să nu răspund în niciun fel schelălăielilor agresive de tipul ăsta. "câinii latră, caravana trece", domnii mei. și-o zice un mare iubitor de căței ;)) așadar, vedeți-vă de-ale voastre, că-i tare fain ce faceți și mă bucur că ne-am adunat :-)

    RăspundețiȘtergere
  6. Andrei, intrucatva ai dreptate. Eu si Ciprian ne-am montat la mana a doua, ca sa zic asa. Dar Alin si Mihnea sunt "beneficiarii" situatiei la prima mana.

    RăspundețiȘtergere
  7. M-a mirat foarte pastilarea ta prevenitoare. Chiar si ca fake, scuza particularului semnaleaza o (potentiala) simptomatologie: aceea de "contextualizare" cuminte a criticii. Nu-mi amintesc ca MTV-ul sa-si ceara scuze pentru locurile 2-20 din topurile sale, nici ca IMDB-ul sau METACRITIC_ul sa-si relativizeze ratingurile si nici ca cei de la TOP GEAR sa se justifice -eventual in franceza- in fata producatorilor ultragiati.Or, putinii care te citesc o fac tocmai datorita "subiectivitatii" tale, caz in care destinatarul avertismentului pare a ramane exclusiv producatorul. Daca e asa, o asemenea dedicatie este simultan si un "gap" de marketing: cei care cauta o autenticitate agresiva sunt intampinati cu scuza ei (care nici macar nu le este adresata).
    Pe de alta parte, la muiala se raspunde cu muiala. As vrea ca avertismentul tau sa inceapa cu: "Lucruri de mult mai bune decat etichetele lor..."
    DRAGOS

    RăspundețiȘtergere
  8. Dragos,
    Dreptul comun infrange logica. Ma lovesc de aceste lucruri des in "cealalta viata" pe care o traiesc. N-o sa-mi schimb felul de a privi lucrurile, deoarece as simti umbra vreunui pericol legal. Ar fi culmea ca producatorii sa-si dea in judecata consumatorii nemultumiti. E adevarat ca perspectiva se "relativizeaza", odata ajuns in societate salbaticul isi rade barba. Oricum, lucram la un adagio care sa "relativizeze" relativizarea:)
    Apropos, ai vazut Nine? Ca si acolo e vorba tot de asta:)

    RăspundețiȘtergere
  9. Lucruri cu mult mai bune decat etichetele lor...

    RăspundețiȘtergere
  10. N-am rezistat decat 20 minute.DD Lewis mi s-a parut foarte slab (de nerecunoscut fata de There will be blood sau In the name of the father).
    Daca intrebarea, consonanta lui Otto.. a fost: cum arata alter-ego-ul (ca sa folosesc platitudini) unui regizor american in drama unui regizor italian neorealist al anilor 60, raspunsul primelor 20 de minute a fost: rau, foarte rau (sau, mai degraba, urat, foarte urat).
    Un alt lucru, imediat intuibil, este importanta muzei "masculine": Mastroianni a "facut" Otto, iar Lewis a "ratat" Nine.

    RăspundețiȘtergere
  11. Nu stiu de ce n-au facut filmul cu tribulatiile unui regizor american la Hollywood sau Broadway. Si atunci mergea si faza cu muzicalul, etc. Sau regizorii americani n-au suflet, care sa poata fi zbuciumat?
    Atunci, poate, Lewis ar fi dat mai bine. Dar pe post de regizor italian nu e prea convingator. Si daca rolul in jurul caruia se invarte filmul nu e, nici filmul n-are cum sa fie.
    Si ai dreptate cu "muzul". Pana si ochelarii de soare ai lui Mastroianni sunt mai "stylish" decat ai lui Lewis. Dar asta e vina regizorului, pana la urma. Nu cred ca Lewis si-a ratat rolul, cat regizorul distributia.

    RăspundețiȘtergere
  12. George,

    Imi permiti ca, citandu-te, sa preiau AVERTISMENTUL tau si sa-l postez ca atare si pe blogul meu, pentru ca ce ai spus tu aici cuprinde tot ceea ce voiam si eu sa zic si mai mult decat atat in chestiunea asta?

    Razvan

    RăspundețiȘtergere
  13. Razvan, desigur.
    In alta ordine de idei, ce mi se pare mai straniu este ca nu "colosii" industriei romanesti fac asemenea lucruri, ci un producator care da din coate sa intre pe piata. Straniu mod de a face asta!

    RăspundețiȘtergere

Bine ati venit! Va multumesc pentru vizita si pentru dorinta de a intra in dialog. Va sugerez sa utilizati un ton firesc, fara cuvinte jignitoare. Pe cat posibil as dori ca ideile sa se refere la articolul de fata. Daca aveti ceva personal cu mine atunci nu va referiti la articolul de fata, intrucat nu am obiceiul sa scriu despre mine insumi.