Black Friday cu Tenuta Punkster

De curand, mi s-a intamplat ceva grav. Nu va faceti griji, e pe duca, sunt aproape bine acum.
Totul a inceput cu o notificare la telefon. De la Google. Acesta mi-a spus ca pentru ca sunt asa un client fidel, imi da gratis 3 luni la un nou serviciu de-al lui, numit Stadia. Daca-i moca, cu placere, right?


Ei, umbland un pic prin aplicatie, mi-am dat seama ca ma aflu in prezenta viitorului. Stadia e un serviciu de gaming in cloud. Si daca ai o rasnita de cafea care e capabila sa deschida o pagina de net, poti sa te joci cam orice. Adica orice, inclusiv Cyberpunk 2077. Unele jocuri sunt gratis, in baza abonamentului, altele costa. Chestia fantastica este ca nu utilizeaza resursele masinariei tale, care poate fi un calculator de 10 ani care nu ar putea rula niciodata jocurile grele de azi. Dar nu despre asta e vorba acum. Ei, unul din jocurile free to play este un indie mititel numit Hundred Days (de ce se cheama asa? Habar n-am!).

E mai greu de inteles, asa ca va spun subtitlul: Winemaking Simulator! Si...Doamne, iarta-ma, de ce ai aruncat ispita asta asupra mea? Si dai si lupta cu dedicatie demna de o cauza mai buna, strange bani sa cumperi un tractor, sa schimbi tancul de fibra macar cu unul de beton, sa cumperi o presa automata, sa mai faci si putin marketing, sa faci taieri in verde, sa alegi drojdia si perioada de maturare, sa ramai fara stoc fix cand Nebbiolo intra in trend etc etc extrem de datator de adictie. Dar ce sentiment de jubilare ai cand faci primul Grignolino de 100 puncte! Ei, vedeti? Sau cand iei premiul ăl mare la expozitia nationala cu...ehem, un Chardonnay? Si ce dezamagire cand ai "heatwave" la cules si iti iese Barbera de doar 70 pct! Ah, da, evident ca in Piemont se intampla actiunea.

Ei, si fix in climaxul acestei nebunii, intervine a doua, mai raspandita: Black Friday! Uuu, ati patit-o si voi, este? Si uite asa cineva cumpara niste chestii de la emag pe care n-ar trebui sa le cumpere (de la emag). Stiti voi, ziua cand toate vechiturile uitate prin depozite prind viata, isi tripleaza pretul, dupa care sunt reduse cu 70% :)   Si ce sa vezi? O gramada de vinuri italiene! Cand am vazut acolo Dolcetto&co am inceput sa clipesc. Pe scurt, am incercat pana acum Barbera si...domn'le,  aduce la profil cu ce zice jocul, aciditate mare, taninuri mai putin, corp nici prea prea nici foarte foarte, cu atat mai putin cu cat winemakerul jucator a economisit timp si bani, fara maturare prea mare si aceea in tanc de otel. Cu toate astea, e un vin de consum curent destul de onest. 

Mie cea mai buna Barbera mi-a iesit la 96 pct si am vandut-o in 8 luni doar pe comenzi private, la 36 euro/sticla, asa ca la 24 lei de BF la emag si 82-83 pct, zic ca n-am iesit foarte rau, nici entuziasmant, ca deh! nu toti producatorii sunt atat de exclusivisti ca Tenuta Punkster, de la care va recomand calduros un Nebbiolo 2075. Mi-a iesit o nebunie, nu ca ma laud, dar va zic!


PS: 
Vite Colte San Nicolao (deci e bun si in ghetute!, daca ati fost cuminti, desigur) Barbera d'Asti 2019, 13.5%, pret normal ~45 lei, 83 pct

Hundred Days- Winemaking Simulator,  editor: Broken Arms Games (disponibil pe steam, pe google play la 29,99 lei, Stadia etc)










 

0 comentarii: