Purcari. Pe care l-am baut.

In aceste vremuri festive, noi, astia, mai fara tigle pe casa, sau, in fine, mai cu experienta (ce de virgule, pe care le-am baut) nu putem sa nu ne amintim de celebra, ilustra, deja folclorica sceneta cu Horatiu Malaele. O stim de la revelioane, an de an, via TVR. Pe care l-au baut.

Intamplarea (bine ticluita in niste birouri de la Chisinau, am banuiala) a facut sa am de acest Craciun mai multe vinuri in "teste", de la Vinaria Purcari. Pe care, logic, le-am baut.

Acuma, inainte sa-mi pierd constiinta, pardon, cunostinta, desi...oricum, sa revin iar si oarecum din nou, as zice ca pe langa interpretarea lui Horatiu Malaele, marele merit este al regretatului umorist Dan Mihaescu (capodopera fiind "Aşa e în tenis", Toma Caragiu). Sa trecem in revista, cat mai putem, mai pot si alte conjugari:
Vinohora Alb 2014, Feteasca alba si chardonnay. Prima sticla s-a dus mai greu, insa a doua...Pfa, ce-a mai curs! Era si un avat prajit...Amarui. Si vinul dulce amarui, grefa, vanilie, Mar verde, piersici, gutuie. Cu smirghel. Bun, ce sa mai...85
Purcari Rose 2014.  Alt lot, alta vitamina, alt codoi. Rose intens, cu capsune, cirese si zmeura, ataca papilele, are dioxid cat sa faca curgerea intensa. Pare ca e un soi de sauvignon blanc rose, soc, grefa, aroma de mai vreau. E greu... si tare. 83
Vinofora, ohm, scuze, Vinohora rosu 2014, Malbec si Rara neagra. E soiul de rosu foarte suculent, cu taninuri lichide, dulci, fructat, fructat ca un drajeu Bucuria. Cirese negre, visine, vanilie, ierburi, "cald" dar mustos. 85 puncte pe care le-am baut. Cu cealalta mana tin bucataria. 85
Freedom Blend 2013. Rara neagra, Bastardo (bun nume!) si Saperavi. Se intorce iar, la fel de juicy si frumos, modern dar plin de farmec provincial, de accent. Daca va intrebati care e deosebirea fata de "pe care l-am baut"-ul Vinohorei, ei bine, e vorba de o mai mare suplete in corp, desi e mai intens, de un "duca-s-ar pe gat" mai accentuat. Accent, ce va spuneam? Cand e rece miroase a telemea...85
Alb de Purcari 2013. Chardonnay, Pinot gris si blanc. Vin serios, cu lemn, cu de toate, un soi de...Amaury? Domnu' Dan? Asa? As putea sa dau 10 descriptori, insa un lucru e cert: e vinul alb de Purcari care se bea cel mai repede si care lasa impresia cea mai buna. Aici nu mai pot sa zic "pe care l-am baut", deoarece s-a baut prea repede. De altii. 87
Si asa ajungem la sef. Negru de Purcari 2012. Cabernet, Rara si Saperavi. Chestia fantastica e ca de la un Negru te asteptai la greutate, la brutalitate. Insa in afara culorii intense, totul e domnos, fin, bine lucrat, vin cu structura. Fructe negre si rosii, marochin si tabac fin, Cred ca se fac progrese peste Prut. Mari. 90







Da' ce credeati ca va las? Noo. Stati sa mai beti un paharel, o sarmaluta. Si ce daca e 12? Luati un caltabos, un pahar de-amestec de libertate! E decembrie, revolutie, Ceausescu, pai, pai? Libertate, da! Cum care? Pe care am baut-o! Tineti bucataria cu o mana, ca se dezintegreaza. Caltabosul in alta, sigur. Nu scapa farfuria din cealalta si cu ultima tine paharul asta de Negru! Da, bine! Prea multe maini, zici! Ei, asi! Metamorfoza, Kafka, frate! C-asa-i in tenis!

La multi ani! Si mai multa sanatate! Pe care am...


0 comentarii: