Emeritus 2009 Cramele Rotenberg

"Mihail Rotenberg s-a obisnuit sa lanseze aceasta eticheta la mai multi ani dupa recolta, lucru de apreciat si inca destul de rar printre producatorii romani, fie ei si de calitate. La obiect: avem o culoare rosu granat cu o bordura indicând semne de maturitate. Olfactiv livreaza suc de vișine, flori uscate și note saline, ca de carne uscata și undeva, in miez- hrean! Sigur, fara partea lacrimogena :)  În gust se prezinta robust, cu note de fructe confiate (smochine, prune) miez de nuca verde, traduse printr-o combinație de taninuri dulci și uscate. În acest sens, e de preferat consumul la masa, mai degrabă decât de unul singur. Ah si in caz ca nu ati remarcat, primeaza descriptorii maturi, copti. Ceea ce e o indicatie asupra oportunitatii de consum, in sine."

Am scris nota de degustare de mai sus pentru Un vin pe zi. Am facut-o in mare graba, avand foarte putin timp intre degustare si data limita de predare a textului. Am regretat aproape instantaneu ca am uitat sa precizez ca merlotul Rotenberg are un nas "evolutiv", ca exista un ferment, o transformare olfactiva, lucru care-  desi nu e ceva deosebit la vinuri rosii care nu sunt ieftine- merita mentionat.
Am avut doar un pahar si vreo jumatate de ora ca sa-i fac radiografia. Insa am incercat vinul din nou, mult mai tarziu, in seara. Nu transformarile din "nas" au fost cele care "dadeau flash-uri"acum, ci surpriza mare a fost gustul. Daca in acea jumatate de ora dupa deschidere gustul era dominat de niste taninuri seci, uscate, iata ca dupa mai multe ore acestea s-au "dizolvat", facand gustul mult mai suculent si mai placut, cel putin din punctul meu de vedere. Tusele de nuca s-au facut coaja de para, si au aparut mai multe fructe negre, suculente, incadrate de arome tipice de baric, acelea care m-au facut sa zic odata, ca sunt "arome de cofetarie". 
Mai amintesc si faptul ca spre deosebire de precedentele doua editii, la 2009 alcoolul (13,8%) mi s-a parut mult mai bine integrat. Daca il aveti, permiteti-mi sa va recomand o aerare de cel putin doua ore. 
Vinul are acea marca Rotenberg- un balans intre eleganta si rusticitate sau daca vreti- intre fin si robust. 86 pct.


0 comentarii: