Beciul Domnesc Grand Reserve 2010 Vincon

Beciul Domnesc Grand Reserve 2010 Vincon s-a prezentat la testul de ieri astfel: sticla serioasa, dopul mai putin, culoare rosie-rubinie frumoasa, nas de tutun fin, popcorn rece, ciocolata cu crema de iaurt si capsuni (nu radeti! fiica mea are 5 ani, cunosc mai toate bomboanele, acadelele si dulcegariile, va dati seama), compot de prune, cuisoare. Gustul aduce mai pregnant a fructe de padure, cafea, ciocolata aceea cu crema de iaurt si capsuni face un comeback pe final, care nefiind epocal ca remanenta, aduce totusi in plus ceva vegetal, ca de ardei gras, proaspat si racoritor. Pe ansamblu lasa impresia de vin polisat, bland cu papilele si prin urmare destul de fin. Nivelul de alcool (13%) e bine integrat.
Pentru gusturile mele temperatura de servire face o mare diferenta, in acest caz. Eu recomand-15-16 grade. Nu stiu cat costa, dar un lucru mi-e clar: n-o sa fie prea multi nemultumiti din perspectiva gustativa. 84 pct. (edit: conform informatiilor primite de la producator vinul pleaca din crama cu pretul de 22,32 lei cu tva. Marturisesc ca sunt nitel surprins de acest pret, ma asteptam sa coste mai mult)
Despre brand, eticheta si textul de pe verso nu mai zic mare lucru. O sa ma apuc de consiliere in acest sens, ca nu se mai poate. Stiu ca e unul din brandurile cele mai cunoscute din Romania, dar eu sunt mai republican de firea mea.
Vanat, gorgonzola si roquefort? Treburi des intalnite prin frigiderele romanilor. 
Grand reserve? Legislatia din domeniul vinului permite folosirea termenului "rezerva". Suna si romanesc si se intelege ca este un vin "rezervat" in crama pentru maturare, deci mai cu moț decat celelalte. Stiti cate etichete romanesti cunoscute exista cu aceasta mentiune? Va spun eu- una.
Totusi trebuie remarcata ceea ce pare a fi o schimbare de directie. Inteleg ca s-au produs schimbari in top managementul companiei. Poate fi de bun augur. Adica, va dati seama, mi-au trimis aceasta sticla ca mostra, fapt pe care-l interpretez ca o deschidere spre vinosfera fara precedent.




0 comentarii: