Gewurztraminer 2011 J.P.Muller (Alsacia)

credit foto: vivino
Arthur Metz e o ditamai compania din Alsacia. Ea face vin. Poate imbutelia pana la 300.000 de sticle pe zi!
Produce diverse licori d'ale locului, unele bine vazute de diverse publicatii "care conteaza".
Vinul de azi poarta denumirea de JP Muller (nu stiu de ce si cine e domnul, in ciuda eforturilor mele) si se gaseste in Lidl la 20 de lei in mod normal si 15 lei in acesta perioada de reduceri. 
Nu e un vin genial, dar cum nu sunt foarte multe gewurztramineruri in acest pret, trebuie sa remarc ca nu e rau! 
Aromatica e destul de regulamentara, intensa, cu tuse florale de trandafir si salcam, dar si arome condimentate, de patiserie.
In gust regasim rahatul cu arome de trandafir (alo, tu, da tu din fundul clasei, nu mai rade ca prostul, da?), mango si un rest amarui-vegetal se strange pe final, ca o coaja verde de para williams. 
Desi iti dai seama ca vinul e vorba americanilor "off-dry", adica nu-i sec, totusi citesti cu oarecare mirare pe eticheta ca este dulce. Am dubii ca vorbim de un dulce "legal" de peste 30 de grame zaharuri pe litru, dar daca asa este, tot respectul pentru felul in care au reusit sa imbrace acest rest constistent de zahar.
Mi s-a parut genul de vin care din pricina aromelor intense si relativ usor de recunoscut poate fi gasit agreabil de foarte multa lume. 
78 pct. Hai 80, ca a fost lumea multumita la masa si eu ca i-am dus cu zaharelul pe bani putini :)

3 comentarii:

Berbecutio spunea...

Pai zi-ne si care sunt neajunsurile de i-ai dat asa putin.

George Mitea spunea...

O oarecare lipsa de prospetime, dar mai ales de complexitate si de finete. Stiu ca l-ai cumparat si tu, l-ai baut?

Berbecutio spunea...

Da, am sarbatorit victoria Pandurilor. Slabut, fara pic de amplitudine, fara consistenta.