Feteasca alba 2011 Basilescu, Ingeri din Micul Paris


Putine vinuri se schimba in bine. Adica daca luam marea masa, mai bune decat in prima zi nu se fac. Iar la albe e si mai si. Raza se micsoreaza mult mai mult daca vrei mortis sa fie seci. Daca mai pui si factorul pret, adica sa nu fie Montrachet sau Chablis Grand Cru, ramai cu foarte putine. 
Asta nu inseamna ca vinul de azi va danui peste veacuri, dar e un exemplu ca unele vinuri, fie ele albe seci, au nevoie de timp ca sa se exprime plenar. Feteasca alba 2011 din gama "Ingeri din micul Paris" a producatorului amintit din Dealu Mare a fost lansata in primavara anului trecut. Am gustat-o atunci si n-am inteles nimic. Parea un vin aiurea, cu mintea in sapte colturi, neasezat, ce mai...Peste inca vreo 6 luni, la un Goodwine- am gustat-o iar si minune! Iar zilele trecute am dat din nou cep unei sticle si trebuie sa recunosc ca am gasit vinul in cea mai buna forma. Baricul s-a integrat in niste note de fruct dulce, mar golden, caise, cirese albe, cu adieri florale. Olfactiv nu foarte intens, dar plin si viguros in gust, destul de structurat si cu coloana dreapta, cu un final dulceag de fruct copt. Licoarea inca are zvac, dar sunt curios cum se va prezenta cand elanul se va mai domoli. 
Cred ca fetestile albe mai au o sansa, fie cele de felul Davino sau Liliac, fie astfel de variante mai indraznete, baricate. Toata lumea le compara cu rudele mai aromatice, mai intense- cu cele regale. Au si fost cateva exemplare foarte reusite in ultimii ani.
 Totusi trebuie sa recunoastem ca varianta alba ofera o ceva mai rezervat, mai timid la suprafata, dar o tarie si robustete nebanuita la interior. 

85 pct, in jur de 40 de lei prin marele online sau magazine specializate.

PS: o sa spun de unde am luat poza, cand vor spune si ei de unde au luat textul. Care e scris bine de tot, trebuie sa recunosc:)

0 comentarii: