Amour
 Film francez, cu trama deprimanta, despre senilitatea si decrepitudinea unei doamne in varsta si eforturile cosortului de a administra si suporta situatia. Pana la urma Haneke nu a gresit titlul: este un film de dragoste adevarat, dar nu dragostea pe care suntem  obisnuiti s-o vedem expusa pe marele ecran. Chiar daca nu a castigat marele premiu, regizorul austriac nu a plecat acasa cu mana goala, ci tinand in ea statueta pentru cel mai bun film strain.
Film francez, cu trama deprimanta, despre senilitatea si decrepitudinea unei doamne in varsta si eforturile cosortului de a administra si suporta situatia. Pana la urma Haneke nu a gresit titlul: este un film de dragoste adevarat, dar nu dragostea pe care suntem  obisnuiti s-o vedem expusa pe marele ecran. Chiar daca nu a castigat marele premiu, regizorul austriac nu a plecat acasa cu mana goala, ci tinand in ea statueta pentru cel mai bun film strain.  Ramanem la dragoste, dar asta e una clasic hollywoodiana. As zice ca un film romantios, zgaltait bine de momentele de stranietate date de crizele de nervi ale personajului jucat de Bradley Cooper (pe care, apropos, nu-l banuiam de atata sensibilitate). Pana la urma e cu happy-end, in ciuda vicisitudinilor, iubirea (cu Jennifer Lawrence, asa da! Printre altele- oscarul pentru rol principal feminin) invinge et cetera. Totusi e un sentiment bine intretinut de fragilitate care ne inconjoara urmarind filmul si care eleveaza mult pelicula, dupa mine.
Ramanem la dragoste, dar asta e una clasic hollywoodiana. As zice ca un film romantios, zgaltait bine de momentele de stranietate date de crizele de nervi ale personajului jucat de Bradley Cooper (pe care, apropos, nu-l banuiam de atata sensibilitate). Pana la urma e cu happy-end, in ciuda vicisitudinilor, iubirea (cu Jennifer Lawrence, asa da! Printre altele- oscarul pentru rol principal feminin) invinge et cetera. Totusi e un sentiment bine intretinut de fragilitate care ne inconjoara urmarind filmul si care eleveaza mult pelicula, dupa mine.  Acesta a fost cel mai “pricajit” film al selectiei. Film independent, cu buget mic mic mic, cu actori necunoscuti, etc. Si cu toate astea, dintr-o lume deprimanta, muribunda,  iese in evidenta un caracter puternic, care culmea, e al unei fetite de 6 ani. Filmul nu era clar printre marii favoriti, dar e un exemplu de ce pot face niste minti dibace cu un scenariu bun.
Acesta a fost cel mai “pricajit” film al selectiei. Film independent, cu buget mic mic mic, cu actori necunoscuti, etc. Si cu toate astea, dintr-o lume deprimanta, muribunda,  iese in evidenta un caracter puternic, care culmea, e al unei fetite de 6 ani. Filmul nu era clar printre marii favoriti, dar e un exemplu de ce pot face niste minti dibace cu un scenariu bun. Iata un film bine facut, dar nitel cinic. Ni se arata ca tortura e legitima, daca scopul o cere- anume apararea neamului american. Filmul e si bine jucat, centrat in jurul rolului analistei CIA jucata de Jessica Chastain. De fapt asta ridica filmul, care e de fapt povestea tenacitatii unei femei si nu un documentar pe History Channel.  In final, dupa cum stie toata planeta, reusesc sa-l localizeze si sa-l asasineze pe Osama Bin Laden. Problemele lumii au fost rezolvate. Cinic, cum spuneam, dar eu nu sunt american si nu in tara mea s-au intamplat atatea atentate.
Iata un film bine facut, dar nitel cinic. Ni se arata ca tortura e legitima, daca scopul o cere- anume apararea neamului american. Filmul e si bine jucat, centrat in jurul rolului analistei CIA jucata de Jessica Chastain. De fapt asta ridica filmul, care e de fapt povestea tenacitatii unei femei si nu un documentar pe History Channel.  In final, dupa cum stie toata planeta, reusesc sa-l localizeze si sa-l asasineze pe Osama Bin Laden. Problemele lumii au fost rezolvate. Cinic, cum spuneam, dar eu nu sunt american si nu in tara mea s-au intamplat atatea atentate. Un alt film tarantinesc, un fel de pseudo-tribut dupa un spaghetti western cu subiect sensibil- sclavia. Filmul e distractiv si indraznet, nimic de zis, dar ce distanta intre el si Pulp Fiction sau Reservoir Dogs…Parca s-a mai tocit maestrul. E evident ca mania recenta de a face filme epice si eterogene vine dintr-o oarecare clasicizare, pana la urma. Oscar pentru scenariu, ca nu era sa plece Quentin complet batut acasa...:) N-am prea inteles de ce, dar cum nu sunt specialist in vinuri, cu patalamale, etc, tot asa nu sunt unatc-ist.
Un alt film tarantinesc, un fel de pseudo-tribut dupa un spaghetti western cu subiect sensibil- sclavia. Filmul e distractiv si indraznet, nimic de zis, dar ce distanta intre el si Pulp Fiction sau Reservoir Dogs…Parca s-a mai tocit maestrul. E evident ca mania recenta de a face filme epice si eterogene vine dintr-o oarecare clasicizare, pana la urma. Oscar pentru scenariu, ca nu era sa plece Quentin complet batut acasa...:) N-am prea inteles de ce, dar cum nu sunt specialist in vinuri, cu patalamale, etc, tot asa nu sunt unatc-ist.  Mda, marturisesc ca nu l-am vazut pana la capat. Am incercat, credeti-ma, dar dupa 15 minute am pus punct. Si n-am inteles nici acum de ce titlul e in franceza. Musical-urile nu sunt pentru mine, sunt o manie americana, si combinatia de Victor Hugo si dansuri sincron mi se pare insuportabila. Dar…productie mare, actori mari, inghesuiti in acelasi generic, costume, muzica, imagine maiastra, etc, etc.  In concluzie, foarte bun, dar nu pentru mine:)
Mda, marturisesc ca nu l-am vazut pana la capat. Am incercat, credeti-ma, dar dupa 15 minute am pus punct. Si n-am inteles nici acum de ce titlul e in franceza. Musical-urile nu sunt pentru mine, sunt o manie americana, si combinatia de Victor Hugo si dansuri sincron mi se pare insuportabila. Dar…productie mare, actori mari, inghesuiti in acelasi generic, costume, muzica, imagine maiastra, etc, etc.  In concluzie, foarte bun, dar nu pentru mine:) Iata un film cu imagine, regie, montaj, toate chestiunile tehnice, la nivel maxim. Vizual e splendid, bravos Ang Lee!, si marturisesc ca aceasta poveste a unui naufragiat captiv intr-o barca de salvare impreuna cu un tigru bengalez, a fost cel mai bun film din toate, pentru mine, si pentru ca mi-a asigurat acel mix de placere estetica plus un mic debuseu teologico-filosofic pe final, cat sa-mi retina atentia. Am iesit din sala de cinema, dintr-un multiplex, intrand in mall, prin buluc de lume, invaluit de o puternica senzatie de fictiune care ma separa de realul artificial din jur si a durat ceva pana m-am integrat la loc in realitatea imediata. Si asta-i de bine, din punctul meu de vedere, inseamna ca actul artistic a ajuns unde trebuia.
Iata un film cu imagine, regie, montaj, toate chestiunile tehnice, la nivel maxim. Vizual e splendid, bravos Ang Lee!, si marturisesc ca aceasta poveste a unui naufragiat captiv intr-o barca de salvare impreuna cu un tigru bengalez, a fost cel mai bun film din toate, pentru mine, si pentru ca mi-a asigurat acel mix de placere estetica plus un mic debuseu teologico-filosofic pe final, cat sa-mi retina atentia. Am iesit din sala de cinema, dintr-un multiplex, intrand in mall, prin buluc de lume, invaluit de o puternica senzatie de fictiune care ma separa de realul artificial din jur si a durat ceva pana m-am integrat la loc in realitatea imediata. Si asta-i de bine, din punctul meu de vedere, inseamna ca actul artistic a ajuns unde trebuia. Din multe puncte de vedere, Lincoln a fost cel mai bun film al anului. Realizarea, plecand de la scenariu, trecand prin regia lui Spielberg, si terminand cu rolul foarte bine jucat de Daniel-Day Lewis, este magistrala. Nici nu arata personajul la dimensiuni gigantice, nici nu-l  coboara prea jos, pe pamant. Dar totusi e un film patriotic, facut foarte bine, cu multa inteligenta si tact, dar patruns de usor iz de artificial pe care-l emana filmele din aceasta categorie. Sunt cateva momente atat de specifice filmului patriotic (cum e cea in care Lincoln vorbeste cu cativa soldati de culoare), de care noi, astia trecuti de 30 de ani suntem satui, incat nu cred ca voi revedea filmul acesta vreodata.
Din multe puncte de vedere, Lincoln a fost cel mai bun film al anului. Realizarea, plecand de la scenariu, trecand prin regia lui Spielberg, si terminand cu rolul foarte bine jucat de Daniel-Day Lewis, este magistrala. Nici nu arata personajul la dimensiuni gigantice, nici nu-l  coboara prea jos, pe pamant. Dar totusi e un film patriotic, facut foarte bine, cu multa inteligenta si tact, dar patruns de usor iz de artificial pe care-l emana filmele din aceasta categorie. Sunt cateva momente atat de specifice filmului patriotic (cum e cea in care Lincoln vorbeste cu cativa soldati de culoare), de care noi, astia trecuti de 30 de ani suntem satui, incat nu cred ca voi revedea filmul acesta vreodata.  Filmul care a si castigat marele premiu, e o poveste despre “evadarea” unui grup de diplomati americani din Iranul revolutionar, in 1979. Desi cu final previzibil, filmul e bine construit, si se concentreaza nu pe "daca", ci pe singurul lucru mai putin cunoscut, si anume "cum". In orice caz, chiar daca Ben Affleck a dovedit din nou ca e un tip inteligent,  nu e genul de pelicula care va deveni “cult”, sau clasica. Dar, daca e s-o luam pe aia dreapta, cate filme devin asa ceva...Iar cele care devin au arareori recunoastere instant de la oscar sau chiar din partea publicului, prin incasari.
Filmul care a si castigat marele premiu, e o poveste despre “evadarea” unui grup de diplomati americani din Iranul revolutionar, in 1979. Desi cu final previzibil, filmul e bine construit, si se concentreaza nu pe "daca", ci pe singurul lucru mai putin cunoscut, si anume "cum". In orice caz, chiar daca Ben Affleck a dovedit din nou ca e un tip inteligent,  nu e genul de pelicula care va deveni “cult”, sau clasica. Dar, daca e s-o luam pe aia dreapta, cate filme devin asa ceva...Iar cele care devin au arareori recunoastere instant de la oscar sau chiar din partea publicului, prin incasari.Vinul adecvat, dupa cum vad eu lucrurile, este...de fapt am cateva in minte, dar nu sunt alaturari perfecte. Asa ca va cer, respectos cum ma stiti:), ajutorul.
 
 
 
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu