Cimarosa Cabernet Sauvignon 2010 Chile

Acest cabernet din Chile costa 11 lei, doar in Lidl. Nu l-am gasit la 7 lei, cum se dusese vorba initial. Nu ca n-as fi putut dormi noaptea din cauza asta sau ca mi-a tremurat de emotie mana pe paharul de degustare.
Denota o culoare tinereasca, cu robe purpurii. Un prim nas interesant, cu piele si tabac, condimente pudra. Apoi fructe negre, bitum, condimente ceva mai expresive. Gustativ e destul de prietenos, cu tuse de fructe de padure, din care se disting coacazele, cafea, usoare tuse de ciuperci si ardei verde. Parca e si ceva usor  reductiv, acolo in strafunduri. Taninuri bine integrate, cu impact mediu-usor. Final decent, mediu, cu tuse vegetale tonice. Usor de baut, fara prea multa poezie, dar un vin schimbator in pahar, si cu o surprinzatoare tipicitate de soi. 78 pct. Avand in vedere pretul e o cautatura buna. 
Doar ca...nu poti sa-ti alungi sentimentul ca e prea frumos sa fie adevarat. Adica e adus tocmai din Chile, e "conditionat" si imbuteliat  undeva in Europa, dar chiar si asa pretul e mic de tot. In afara de asta, nu-mi amintesc mai mult de 2-3 vinuri romanesti comparabile in calitate la pretul asta.
Stiti Neuromancer de William Gibson? Ei bine, cartea a aparut in cea mai de jos clasa de carti, cu eticheta de carton colorata cu ilustratii tipatoare nu prea reusite, promovare ioc. Dar continutul depasea aparentele, si din mana in mana a ajuns o carte "cult", in cativa ani. Numai ca acolo artificialul joaca un rol important. Pentru ca e o carte de science-fiction. Cam asa or sta lucrurile si cu vinul de azi?

3 comentarii:

Dan spunea...

Or fi citit pe bloguri astia de la Lidl si or fi marit preturile..:))
In alta ordine de idei e lucrat chimic foarte bine. La mine a ramas putin in pahar pana a doua zi si chestia asta e evidenta.

George Mitea spunea...

Unde mai pui ca am oprit special la unul din Tecuci, in Galati neavand acest mirobolant magazin.

Dan spunea...

Ce nu face omul pentru pasiunile proprii..:) Eu am la Pitesti, dar parca la noi nu mai era prin magazin. cel putin rosiile nu le-am mai vazut...
Mai am si eu prin casa un Shiraz parca luat cu 7 lei, da cred ca o sa mearga, in mare parte, la gatit... desi o sa imi umple carnea de E-uri..:)