Vinul.ro nr. 42

Sa incep cu prima pagina: daca te abonezi pe un an (100 lei) primesti pe langa revista, evident, direct acasa, o sticla de White Artisan 2009, un vin care, de altfel, face in magazine vreo 35 de lei! Apoi intri intr-o tragere la sorti unde poti castiga si alte premii. Mai multe: aici. Aproape ca-mi vine sa ma abonez si eu :))
In interior facem cunostinta cu juratii Vinul.ro, straini, cu experienta in jurizare, incepand cu Caroline Gilby, Master of Wine. Apoi vizitam vinurile noi ale Cramei Girboiu, din care se desprind Livia Feteasca Alba 2010- 80 pct, precum si unicatul pe piata- Plavaie 2010- 78 pct.
In acest numar analiza geografica Vinul.ro a ajuns in Ardeal. Aici avem producatori de doua feluri- cei de butic, de manufactura, dintre care se desprind Nachbill (Beltiug, jud. Satu Mare) cu highlightul Syrah 2008- 91 pct! si Domeniile Boieru (Ciumbrud, jud. Alba) cu vinuri decente- feteasca alba si sauvignon blanc 2010- ambele de 76 pct., si colosul- Jidvei, care cu exceptia unui gewurtz de colectie din '99 se zbate inca in mediocritate. 
Exista si doua episoade bulgaresti, cronica vizitei aniversare la Enira, dar si un alt "miracol" bulgaresc- Damianitza, cu surprinzatorul Kometa 2009- un merlot-cab de 93pct si 25 euro! Am baut si eu un vin de la ei, dar si pretul si gustul erau departe de amintitul.
Mai avem un interviu cu Jean-Jacques Cattier, producator de sampanie adevarata. Partea culinara din Vinul.ro ni-l prezinta pe Florin Dumitrescu, un tanar bucatar in plina ascensiune, Marian Timofti ne vorbeste despre grasimi, privim frumoasele fotografii ale lui Razvan Voiculescu in Bucataria Hoinara. Cezar Ioan e cuprins de un obtimism moderat cand ne vorbeste despre luminita de la capatul tunelului, iar Valentin Ceafalau ne da sfaturi utile in ce priveste cumparatul de vin din hypermarket.
Recomandarile mele din acest numar sunt:
Carignan 2010 Vielles Vignes, Paul Mas Estate, Franta.
Enjoy!


4 comentarii:

Dan spunea...

Eu l-am insfacat fara consecinte pecuniare sambata trecuta la vizita la Rotenberg...cred ca era "cald" ca adusese Cezar cateva numere. Apoi m-am trezit ca eram singurul care l-a luat...:)
Interesant numar oricum.

George Mitea spunea...

Interesant, intr-adevar! Se vede ca ai avut o sambata profitabila:)

Unknown spunea...

Dan, nu ai fost singurul care l-a luat ;)

Dan spunea...

@George: Sub toate aspectele, profitabila..:))
@Nicusor: pai inseamna ca altii s-au priceput mai bine la ascuns sau eram eu prea ocupat sa o citesc..ca apar prin vreo 2 poze cu ochii in ea.
Tre sa scriu un post de recomandare macar pe blog...ca ma simt cu constiinta incarcata..:) Scriam pana acu, dar am schimbat placa de baza si le-a luat celor de la curier 3 zile (?!?!?) sa o aduca de la Bucuresti la Pitesti..Epic Fail!