Codename: Juicy. Negru de Dragasani 2009 Castel Starmina

Recunosc ca n-am fost consecvent. Adica dupa vreo 3-4 sticle de Negru, din diversi ani, vinuri care nu mi-au creat nicio placere mi-am spus ca am investit suficient in succesul acestei varietati de la Vinarte, si ca o sa ma mai intalnesc cu ea numai la degustari si evenimente care nu implica scosul portofelului din buzunar. Sa mai zic ca acest negru de Dragasani este expatriat doua judete mai incolo. Opinia mea este ca in ziua de azi vinurile n-ar trebui sa aiba denumirea de origine chiar in nume, nu de alta dar se creaza confuzii.
Cand ai in fata un vin numit "negru", te gandesti la dentist: anestezia aceea odioasa in cerul gurii, minuscula intepatura pe care o vei râcâi involuntar cu limba ore bune dupa, revistele vechi de cand lumea, tablourile expresioniste gen Kandinsky, fiorii pe fira spinarii cand auzi inconfundabilul sunet al frezei dentare...
Un negru duce a astringenta totala, un sport extrem papilar, "motorina" de pe vremuri la facerea careia am impresia ca se storcea vita  cu radacini cu tot.
Nimic mai fals. Negru de Dragasani este un vin foarte amabil. Insa, ca multe dintre produsele Vinarte, necesita mult aer. Pana si cele la BiB:) Asadar, mark my words: carafa, 30 minute minim. 
Codename: juicy. Asta e! Mult fruct gâlgâitor, dulce, visine, mure, coacaze, prune,  cafea dulce cu un pic de lapte vanilat. Sigur, la impresia asta de lin curgator contribuie taninuri moi, o baricare moderata (6 luni, pare-se) si un nivel decent de alcool (13%). Finalul este mediu-lung cu note dulci si picante, de dulceturi si condiment.  
20 si ceva de lei.  In Metro. Si ma declar multumit. 
81 pct.

7 comentarii:

Dan spunea...

Kandinsky mi se pare mai "vesel", culori mai deschise, mai pastelat...In rest perfect de acord ca denumirea nu face dreptate soiului.
Dar cu tehnicile de vinficatie de la ora actuala sunt sigur ca putem intalni si variante grele, cerneloase si taninoase.

Anonim spunea...

Negrul de Dragasani este un soi cu care imi pare rau ca nu m-am intalnit mai devreme. Cred ca are la fel de mult potential ca si Feteasca Neagra, si e facut mai constiincios si atent.
Cel facut de Casa Isarescu mi s-a parut mai abordabil, nu necesita carafare.
In legatura cu denumirea soiului, de-a latul Romaniei sunt mai multe soiuri vechi care poarta denumirea generica de "Negru", fara legatura clara intre ele: Negru Corb, Negru Sein, Negru moale, etc. Negrul de Dragasani fiind mai bine demarcat ca si tipicitate, se impune indentificarea lui specifica.

George Mitea spunea...

@Dan: pai asa si vinul. te astepti la ceva monolitic si dur, dar te astepta o galesa moliciune plina de arome fructate.
@Vinuldincluj:de departe Stribey produce cel mai elaborat exemplar. Impreuna cu fratele Novac. De care nu se lipseste nici exemplarul de fata(5%)

Unknown spunea...

Din postul asta sigur dentistul tau a iesit cel mai rau. Anestezie in cerul gurii?!?! Asa ti-a spus tie ca este procedura? L-ai suparat cu ceva inainte? :)

Despre Negru, in schimb, numai de bine. Nu cred insa ca poate atenta la "faima" Fetestii.

George Mitea spunea...

@Cazancuvin: pentru lucrari mai ample acolo se face. Cel putin daca nu m-a maltratat, sadicul...
Iar de Negru si feteasca, nici nu cred ca trebuie. Ii sade bine asa retras.

Bogdan Bocse spunea...

L-am gasit pe la 13 RON in Sellgros. Incercat vineri seara - frutty si juicy deopotriva :)

George Mitea spunea...

@Bogdan: desi e evident diferit de fratele mai mare de la Stirbey, si acesta e deosebit de amabil. Mai ales la reducerea exploatata de tine:)