Sauvignon Blanc 2008 Jidvei si Castel Hinog Feteasca Neagra 2007 revizitat


E best in class la vin alb sec de retail in cadrul premiilor de excelenta vinul.ro. Adica, presupun ca acesta este (vezi foto). Jidvei mai produce si alte variante de sauvignon, dar din 2008, cred ca doar acesta este de gasit in hypermarketuri.
A nu se intelege ca m-am apucat sa verific corectitudinea rezultatelor, ci doar ca le-am luat ca pe un ghid, cum ar si trebui.
Din Metro am achizitionat o sticla din acest vin si una de Castel Hinog feteasca neagra 2007, medaliat si el in cadrul acelorasi premii, vin care cumparat din Selgros cu cateva zile inainte m-a impresionat prin raportul pret/calitate.

Sauvignonul de Jidvei nu este de nebaut sau defect. Doar ca...in nici un univers posibil nu poate fi cel mai bun vin sec pe care sa-l poti cumpara din magazine. Inca de la culoare te surprinde. E auriu, chestiune atipica sauvignonului. Nasul: fondanta roz (cu esenta de trandafir), ceai de tei si musetel indulcit cu miere, fructe exotice, si undeva adanc- ceva chimic ascutit (acetona, poate). Gustul dezamageste usor, avand in vedere bogatia olfactiva, indicand ceva mere verzi, portocala, iarba, mergand rapid spre finalul mediocru, logic- acrisor-amarui. 71 pct. 12-13 lei
Dupa un pahar, m-am lamurit si m-am lasat pagubas.

Asa ca plin de speranta iluminarii am deschis feteasca neagra. Inca de la inceput, mi-am dat seama ca e altceva, dupa dop. Daca-mi amintesc bine, precedenta sticla avea dop de pluta inscriptionat, aceasta un dop sintetic. N-am ce note de degustare sa postez, doar un nas foarte urat, de fermentatie. Si cand ma gandesc ca a stat vreo saptamana in stanga sus la rubrica "recomand", imi pare si mai rau. O fi retailerul, o fi producatorul, oi fi eu, oricum totul e desertaciune si vanare de vant.

Asadar, n-a fost o zi prea buna pentru iubitorul de vin din mine.


8 comentarii:

Costachel spunea...

Uf, ca era sa iau si eu Sauvignonul la cercat, desi aveam o banuiala... Mersi :-)

George Mitea spunea...

Pentru putin. Asisderea la rose-ul WP!

Catalin G spunea...

pacat! mare pacat. Regret firea duplicitara de la Castel Hinog, nu am apucat sa il iau. O sa sacrific totusi cu proxima ocazie ceva bani ... sa vedem ce si cum. O sa postez atunci aici impresiile. Dar mi-a pierit din entuziasm ...

George Mitea spunea...

Tocmai am incercat o noua sticla achizitionata din Selgros. E ok. Avand ambele sticle in fata remarc urmatoarele:
1. Ambele sunt identice in exterior, inclusiv inadvertentele: e DOC CT pe eticheta si DOC CMD pe contraeticheta. Pana si numarul lotului e identic, chestie suspecta avand in vedere
2. Cea din Selgros are dop de pluta cu un strugure. Cea din Metro are dop sintetic, simplu, si in plus holograma oniv, care lipseste in cazul celei din Selgros. Ironic, nu?

Sfatul meu: incercati-o pe cea din Selgros. Daca va place, luati mai multe:)

daniel spunea...

deja am luat doua sticle de la Metro, una o incerc deseara sau maine , sa vedem ?

George Mitea spunea...

De sauvignon sau de feteasca?

daniel spunea...

feteasca,
cea pe care am deschis-o avea dop de plastic( un fel de guma ) ,si un gust ciudat,un post gust amar,inecacios.
Cealalta sticla ramasa o fac cadou,inca nu stiu la cine (prieten sau dusman )?, ha,ha,ha.

George Mitea spunea...

Ce sa-ti spun, din pacate, dupa destule sticle cumparate, putem trage o concluzie(romaneasca si tampa): unele sunt bune, altele nu. Asa ca, stiind ca unele sticle pot fi rele si ca nu ma pricep la jocuri de noroc, n-o sa mai cumpar niciodata feteasca castel hinog.