Vinul.ro, pardon .it! nr. 27

Acest numar al revistei este dedicat Italiei, de unde si domeniul corespunzator.
Valentin Ceafalau ne introduce in problema cu "Italia-La casa di vini", si continuam cu un interviu cu ambasadorul Italiei- Mario Cospito, inca unul cu Sergio Faleschini(Vinarte) de la care retin aforismul "important este ca un vin mai putin bun sa nu fie prost". Radu Rizea ne spune cate ceva despre bucataria italiana, Dan Muntean isi lauda Vitis Metamorfosis, joint-venture Halewood-Antinori, trecem pe la Masi.
Soiul analizat in acest ultim nr. este sauvignon blanc. Zic doar top 3: Segarcea 2009, Vinul Cavalerului 2009(Serve) si Cuvee D'excellence 2008(Vinarte). Soi de larga raspandire, in general cu expresii ieftine.
Cunostem doi oameni interesanti: fotograful Razvan Voiculescu (autorul Albumului de gastronomie hoinara) si somelierul Eduard Jakab- un super-profesionist aproape inutil in Romania, motiv pentru care isi va face ceva vreme meseria in alta parte unde va fi mai apreciat, fara indoiala. Utila si mica lista de crame care se pot vizita, intocmita de Cosmin Zaharia, mica deoarece la noi turismul oenologic- daca nu e pe faleza la Mamaia, nu prea are multi adepti.
Ca de obicei editorialele lui Cezar Ioan si Valentin Ceafalau pun punctul pe i. "Se fac bani cu vinul?" se intreaba Cezar, si articolul are de-a face cu rezistenta prosteasca a carciumarilor in fata altor producatori decat the big 4. Valentin, pe de alta parte, descrie Consumatorul 2.0. Daca ma cititi pe mine, probabil sunteti unul dintre ei:). Stati linistiti, e de bine!

Recomandarile mele se gasesc la pagina 30 si sunt Chateau Domenii Rouge 2007 si Chardonnay Frunza 2009.

6 comentarii:

Dan spunea...

interesant clasamentul de saivignon blanc, io n-as da bani pe vinul cavalerului; de curiozitate, pina apuc sa pun si io mana pe revista: caloianul e pe undeva in clasamentul ala?

George Mitea spunea...

Caloian nu e. Sunt doar vinuri de supermarket in top, iar Caloianul nu prea se gaseste in ele. N-am baut Vinul Cavalerului 2009, am auzit totusi ca vinurile din 2009 de la SERVE ar fi ceva mai bune si cu mai putine probleme bacteriene decat cele din anii trecuti. Dar nu bag mana in foc.

Anonim spunea...

Buna,
Am avut ocazia sa iau 6 sticle de Chardonnay Jidvei 1999. Dar nu am avut inca curajul sa desfac una. Stau in pivnita si asteapta clipa in care vor respira.
Niste detalii despre acest vin daca se poate

George Mitea spunea...

Anonim, din pacate nu-ti pot da detalii despre vinul respectiv. Nu am avut privilegiul intalnirii cu el. Totusi, avand in vedere ca ai 6 sticle in pivnita, o idee buna ar fi desfaci una si sa ne spui si noua ce ai gasit in ea:)

Anonim spunea...

Am desfacut doua sticle :)
Prima mai demult, a fost o dezamagire, pesemne ca de la statul in raft a prins aer si s-a cam ......acrit :(
A doua a fost mai de curand, nu prea ma pricep la detalii dar culoarea a fost un galben auriu, mirosul mie mi-a adus aminte de primavara iar la gust a fost putin oxidat dar.......nu stiu cum sa zic, parca nu e ceva deosebit. Pot spune doar ca am baut si vinuri mai bune.
Probabil ca intre Craciun si Anul Nou o sa mai desfac o sticla si atunci, cu paharul in mana, poate o sa dau mai multe detalii

George Mitea spunea...

Imi pare rau pentru deziluzia ta, sper ca n-au costat prea mult.