Babeasca merge cu Carpaccio sau nu?

Fiind bautor de varietati neaose ma delectez uneori cu citirea contraetichetei, unde gasim sfaturi pentru asocierea licorii respective cu mancarea.
Ce ma surprinde este ca nu mi-a fost dat sa vad, ori poate nu imi aduc aminte, asocieri cu bucataria traditionala sau ca sa fiu pretentios, alaturari pur regionale, de tipul babeasca neagra- tochitura moldoveneasca sau zghihara de Husi cu pui la ceaun.
Nu, frate, toate vinurile noastre albe, seci sau demiseci, de la feteasca alba la francusa merg cu fructe de mare; toate vinurile rosii de la feteasca neagra la cadarca merg cu carne rosie si desigur, un lucru la indemana tuturor- carne de vanat.
Nimeni nu-mi spune pe eticheta ca vinul lui merge cu o babusca prajita, sau cu bulz, sau na! cu sarmale! Cineva imi spunea ca a vazut o tamaioasa romaneasca pe care scria ca merge bine cu deserturi din bucataria germana....
Dar ciudat moftangiu mai sunt si eu!

0 comentarii: