Thanks, but no thanks, Mr. Parker: CS Trapiche 2007


Prin supermarketuri exista cateva sticle cu neckhanger, sau cu botlegău pentru iubitorii lui Grigore Ureche, anuntand recomandarea celebrului “commentator” de vinuri american Robert Parker jr. (fondatorul revistei Wine Advocate si creatorul clasicizatului sistem de punctare care-i poarta numele) cum ca respectivul vin ar fi “vinul cu cel mai bun raport pret calitate din lume”(sic!). Ok, computer! Asa recomandare mai zic si eu! Hai sa vedem, cu atat mai mult cu cat, in ultima vreme, rezerva strategica de posirca (sticle continand lichide de nebaut), depozitata langa aragaz, s-a aglomerat simtitor. Acum e momentul, ceva bun, catifelat, un vin rosu de cu seara, de somn usor si vise placute.

Cabernetul Sauvignon Trapiche Oak Cask 2007 Mendoza promitea multe. Am auzit lucruri bune despre Malbecul lor, asa ca tirbuson-pahar-ochi-nas-gura si…dezamagire totala! Culoare frumoasa, rosie intense, nas fructat (foarte), dar si un alarmant miros de cauciuc ars (moment in care mi-am dat seama ca Dionisos sau Bachus, in functie de malul Adriaticei, nu ma mai iubeste). Iz de mercaptani, cu gust acru, indigest, mascand un potential frumos: o bomba de fruct, cu note condimentate si un finish care ar fi fost lung, doar de ar fi fost placut. Asa…inca un vin prost facut. Sigur, e ghinion, pentru ca atat producatorul argentinian este cat se poate de respectabil, la fel si autorii de review-uri consultate.

In concluzie, o dezamagire de circa 25 de lei.

2 comentarii:

Ciprian spunea...

Off, mai George, esti un adevarat magnet pentru vinurile defectuaose :(
Si eu cred ca e ghinion, imi vine greu sa cred ca toti autorii lauda un vin prost. Bine, dintre toti, Parker imi inspira cea mai putina incredere :)) Paradoxal, nu? Dar asta pentru ca el prefera un anume gen de vinuri, care nu ma coafeaza pe mine in mod special.

Totusi, cred ca sticla in cauza prezinta un defect izolat. 2007 a fost un an de exceptie in Chile; Trapiche este un producator cu pedigree respectabil, chiar si in gama low-end; nu cred ca putea da un astfel de chix pe banda rulanta, in astfel de conditii...

George Mitea spunea...

Da, si eu cred ca e o pasa proasta. Sticla in sine era defectuoasa. Chiar am cautat Malbecul de care ai scris mai demult (vin de 92pct dupa Parker), dar la Selgros aveau doar CS. Asta e!