Totusi ideea lor de a aglomera raftul tematic din magazin cu cate 10 sticle diferite pentru acelasi soi de vin, sigur vinificate diferit, din recolte diferite, etc, face consumatorul sa devina usor confuz. O fi o moda de marketing si asta: sa inunzi cu acelasi soi in zece variante diferite rafturile magazinelor!
Sa zicem ca doresc sa cumpar un pinot noir sau un cabernet sauvignon. Pe care sa-l iau si mai ales care este diferenta intre continut, in afara aspectului sticlei? Cherry Tree Hill, Byzantium, Blue Danube, Reserve, private reserve, special reserve, special reserve-roze, premiat sau pur si simplu un clasic fara rezerve? Voi ce spuneti? Poate pretul sa fie un indicator? Mda. Clasic sub 10 lei, reserve sub 15 lei, iar intre special reserve si private reserve nu gasim mari diferente de pret: ambele pe la 23-25 lei, cherry tree hill peste 50.
Sigur, plecand de la exemplele de mai sus, pare stupid sa ceri producatorului sa-si insoteasca vinul cu un manual de folosinta si note explicative de subsol, dar chiar este?
6 comentarii:
Daca doresti sa cumperi un Pinot Noir te mai confrunti si cu o alta problema. Nu sunt foarte multi producatori romani care il au in portofoliu (vorbesc de cele care merita incercate, eu ma gandesc aici la Carl Reh cu , Recas si Halewood...altii nu-mi vin acum in minte). Explicatia este desigur una simpla, stiindu-se faptul ca Pinot Noir este un strugure sensibil si deci ceva mai pretentios, dar parca e pacat, nu?
p.s.: diseara avem degustare de Pinot :D
Pe mine m-au perplexat cei de la Halewood cu Feteasca Neagra, care - ai ghicit - vine in mai multe variante, cam toate pe la acelasi pret. Cum alegi intre ele? Simplu: cumperi de la alt producator mai putin confuz cu propriile produse. Nu vad de ce-as incuraja pe banii mei producatorii dezorientati si incapabili sa-si comunice coerent marfa catre consumatori. Aleluia!
Mihnea, ai dreptate. E chestia aia cu private, special si nu mai stiu de care reserve
Cu feteasca lor neagra(ca tocmai am degustat private resrve 2007) nu ma supara...Sunt diferente mari de gust, si oricum nu se gaseste "decat" in trei variante. Pe cand, pinotul si cabernetul- in vreo zece. Ideea era ca, pentru un om obisnuit, lista de produse nokia, sa zic, nu spune mare lucru prin aspectul telefoanelor, ceea ce face diferenta sunt "specificatiile tehnice". Poate si cei de la halewood ar trebui sa lipeasca un sticker cu asa ceva...
Hai ca asta ar fi de pomina, sa ajungem sa alegem un vin ca pe-o masina, dupa date tehnice de catalog: ia sa vedem, are aciditate de 5,6g/l, buun, are alcool de 13,7% vol, asaaaaa, are zahar rezidual de 3,2g, mda, si extract de 9g. Da, asta trebuie sa fie!
Ei, nici chiar asa. Dar sa-si indivizualizeze produsul cu ceva: de genul "maturat in butoaie de stejar francez 12 de luni" spre deosebire de "invechit in butoaie de stejar american", sau "asta e mai taninos decat special reserve". Altfel, vorba ta, cumperi de la altul mai putin confuz.
Trimiteți un comentariu