Spumant Brut Domeniile Panciu

L-am degustat prima oara la un GW si am ramas cu impresia unui spumant cu aciditate ridicata, care ar merita reincercat. M-am hotarat sa-mi completez colectia senzoriala si am achizitionat o sticla. 
Ei bine, pe hartie arata regulamentar, culoare, perlatie, nas fara asperitati, "verde" (corcoduse, mere verzi), cu tuse de drojdii fine (paine de casa). Gustul e initial intens citric, amplu, cu o efervescenta revigoranta, aciditate taioasa, insa cu timpul peste papile se lasa o senzatie pastoasa, salcie, persistenta si nu prea fina, care (pe partea mea a strazii) cam alunga dorinta de mai mult. E nevoie de mai mult de 20 ml ca sa-ti dai seama ce nu e in regula cu el. 
Poate sticla, poate lotul, poate berbecutul libanez dinainte, insa...
Crama Natura, Panciu, metoda traditionala, Blend de Feteasca Alba(40%), Feteasca Regala(40%) si Aligote (20%), aparent vintage 2012, 12,5% alc, 43 lei (aici). Bronz la Decanter World Wine Awards, Una peste alta: 83 pct


0 comentarii: