Rotenberg "Clasic" 2009

La inceput, Rotenberg a scos un singur vin- Merlot 2006. Ulterior au aparut si alte vinuri cu noi denumiri comerciale, astfel incat urmasii acelui Merlot 2006 au ajuns sa fie numiti mai oficial sau mai neoficial "Clasic". 
Clasicul a ajuns la anul 2009, fapt de apreciat si nu prea des intalnit pe la noi, unde cramele in nevoia lor cronica de cash arunca chiar si vinurile serioase, care ar avea nevoie de ceva timp de maturare, repede-repejor pe piata.

Acum vreo doi ani mi-am notat despre o varianta beta ca "denota aciditate volatila, tradusa printr-un iz de otet, sesizabil si in atac. In rest clasicul 2009 e destul de bogat, aduce a para usor fermentata, condimente, piele afumatura, si in gust apare si ciocolata, scortisoara, visina, pruna si un finish picant.". Ei bine, aciditatea volatila nu-si mai face simtita prezenta, dupa doi ani de baric si inca pe atata de maturare in sticla, impresiile calde, "dulci" date de stejar fiind acum pregnante, peste visine si fructe negre, insa am resimtit acum niste taninuri verzi care contrasteaza cam strident cu restul. Alcoolul (13,6) mi s-a parut bine integrat. 
E posibil ca sticla 317/1500 s-o fi virat pe strada gresita, fie lotul, fie cine stie...pentru ca: 83 pct@100 lei. Din perspectiva mea, exista in portofoliul Rotenberg alte vinuri din 2009 mai reusite.


1 comentarii:

Cosmin spunea...

83 puncte la 100 lei? Scump...
Cu tot respectul pentru Rotenberg, care face vinuri bune, mi se par cam piperate la pret, asa ca am inceput sa le evit.