Sangre de Toro: Asociatia oamenilor educati multumeste producatorului

Torres Sangre de Toro 2013. 13,5%. 6 luni in baric. DO Catalunya.  Un blend de garnacha (grenache) si carinena (carignan) cu o culoare tinereasca, mustoasa, intensa, cu arome dulci si atragatoare de afine, prune, cirese negre, scortisoara si vanilie, cu un gust suculent, proaspat de fructe negre, rotunjite de o sensatie catifelata, cu usoare tuse lactate. Nu complexitatea e punctul forte, dar are o proprietate savuroasa, care il face usor de baut. E accesibil, fara a-i lipsi o oarece eleganta.  
La 25 de lei (Lidl) suna foarte bine, pretul fiind foarte aproape cu cel din tara lui. 2013 vine si cu o eticheta usor schimbata cromatic fata de precedentele (din ultimii 60 de ani...), cea noua fiind alba complet, fara clasicele benzi caramizii. 84 pct. 

Bun, am incheiat descrierea, acum e timpul pentru un panseu.
Ei bine, cred ca distanta dintre industria spaniola de vinuri si cea romaneasca este exact cea dintre Sangre de Toro si Sange de Taur. Ambele sunt vinuri de masa, de larg consum. Se numesc la fel, dar din pricini diferite.
Sangre de Toro il mentioneaza pe Bachus, legaturile dintre zeul vinului si puternicul animal fiind profunde. Asta pe langa faptul ca taurul e animalul national spaniol. Sigur ca si aici vorbim de vigoare, de forta, de virilitate, dar ancorate intr-o mitologie. Mai deschizi un Alexandru Mitru, mai dai un search pe wikipedia...
Modul in care e marketizat in Romania Sange de Taur de catre producatorul sau - Tohani SA- frizeaza glumele deocheate si hahaiala de scara blocului prin fosnet de coji de seminte. E -daca vreti- distanta dintre un talk-show cultural si canapeaua lui Maruta.
Am auzit ca patronul de la Tohani e foarte mandru de performantele brandului. E mandru si de multele sanctiuni pe care le-a primit compania dupa ce s-a dovedit ca Sange de Taur contine si alte ingrediente decat struguri? A existat vreun comunicat de presa in care sa se explice cum si de ce? Desigur ca nu. Si oricum publicul tinta al bauturii Sange de Taur nu prea citeste ziare. 
Sangre de Toro si-a cladit succesul in 60 de ani in care a livrat an de an ceea ce a ajuns un fel de standard pentru vinul la 5 euro. Sange de Taur si-a cladit succesul pe cu totul altceva decat vin, adica pe libidinal, pe venal, pe pulsiuni primare, nefiind altceva decat un apropo sexual la 8 lei/sticla.

Poate ati auzit la radio reclama in care o voce cristalina si voioasa spunea "Sange de Taur: Asociatia femeilor fericite multumeste producatorului!". Ei, daca-mi e permisa o parafraza, eu as zice: "Sangre de Toro: Asociatia oamenilor educati si normali la cap multumeste producatorului!".